نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 20:31

۱۳۸۲ نفر در روستاهای قوچان در انتظار تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن هستند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان گفت: بیش از ۲ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای این شهرستان ثبت نام کردند که یک هزار و ۳۸۲ نفر فاقد زمین هستند و پیگیری‌ها برای تأمین و تملک زمین در حال انجام بوده تا پس‌ازآن واگذاری‌ها صورت بگیرد.

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به بهسازی واحدهای مسکن روستایی در این شهرستان اظهار کرد: یک هزار و ۱۰۳ واحد سهمیه نوسازی واحدهای فرسوده بوده است که یک هزار و ۳۰ واحد انعقاد قرارداد انجام داده‌اند و ۴۱ واحد نیز پایان کار دریافت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه بهسازی و مقاوم‌سازی ۹۸۸ واحد روستایی در حال انجام است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: مبلغ اعتباری از محل تسهیلات بانکی بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان است که در کنار آن بیش از ۵ میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض پرداخت‌شده و یک هزار و ۸۱۱ پاکت سیمان نیز به‌صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با یادآوری این مطلب که سهمیه این شهرستان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در سال جاری ۴۵۰ واحد است، گفت: تاکنون بیش از ۴۲ درصد واحدهای روستایی نسبت به خانوار در قوچان مقاوم‌سازی انجام‌گرفته یعنی برای ۸ هزار و ۵۰۰ واحد پایان کار صادرشده است.

ابراهیمی بیان کرد: بیش از ۲۲ هزار خانوار روستایی در قوچان بر اساس سرشماری سال ۹۵ شناسایی‌شده است که بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد نیازمند بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بوده و اگر مبنای تسهیلات بانکی ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح روستاهای این شهرستان، گفت: ۸۱ روستا در دست بازنگری قرار دارند که تاکنون بیش از ۷۰ درصد کار انجام‌شده است اما عمده مشکل برای روستاها و متقاضیانی بوده که فاقد زمین هستند و باید برای تأمین و تملک پیگیری‌ها انجام شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان یادآور شد: از ۲ هزار و ۱۶۱ متقاضی ثبت‌نام در این طرح ۷۷۹ نفر دارای زمین بودند که هرکدام مراجعه داشتند تسهیلات موردنیاز پرداخت‌شده و برای یک هزار و ۳۸۲ نفر فاقد زمین نیز پیگیری‌ها برای تملک و پس‌ازآن واگذاری و آغاز فرایند اجرای طرح در حال انجام است.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485475

مهمترین اخبار ایران و جهان: