نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 14:50

تأکید خاجی بر لغو هر چه سریع‌تر تحریم‌ها علیه مردم سوریه

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با اشاره به اوضاع نامناسب اقتصادی مردم سوریه، بر لزوم لغو هر چه سریع‌تر تحریم‌های ناعادلانه، توقف سرقت منابع طبیعی این کشور و ارائه کمک‌های بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امروز (دوشنبه) ۱۳ شهریور ماه با گیر پدرسون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در گفت‌وگویی ویدئویی آخرین وضعیت میدانی، سیاسی و انسانی سوریه را مورد رایزنی قرار داد.

در این گفت‌وگو طرفین بر لزوم حل و فصل بحران سوریه از طریق گفت‌وگوهای سیاسی، حل مسائل انسانی، رفع مشکلات اقتصادی سوریه و بازگشت آوارگان تأکید کردند.

در این رایزنی خاجی ضمن اشاره به اوضاع نامناسب اقتصادی مردم سوریه، بر لزوم لغو هر چه سریع‌تر تحریم‌های ناعادلانه، توقف سرقت منابع طبیعی این کشور و ارائه کمک‌های بین‌المللی تأکید کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه همچنین ضمن تأکید بر لزوم تداوم مبارزه با تروریسم، ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل، کمیساریای عالی پناهندگان و کشورهای خواهان حل بحران سوریه با ارائه کمک‌های انسان دوستانه در بازگشت آوارگان سوری به کشورشان مساعدت کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484975

مهمترین اخبار ایران و جهان: