نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 14:36

نیاز ۴۵۰ میلیاردتومانی برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب لرستان

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از نیاز ۴۵۰ میلیاردتومانی برای تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن‌نژاد امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بخش زیادی از آب موردنیاز در شبکه‌های آبیاری و زهکشی با پمپاژ آب از رودخانه یا کانال آب تأمین می‌شود؛ بنابراین، ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی نقش مهمی در انتقال و توزیع آب دارند.

وی عنوان کرد: به همین منظور و در راستای تحقق چشم‌انداز آبی کشور و استفاده بهینه از منابع آبی موجود، هشت ایستگاه پمپاژ آبیاری به‌منظور آبگیری از منبع تأمین آب و انتقال آب کانال به تراز بالاتر در مرحله ساخت قرار دارند و با تکمیل آنها هشت هزار و ۸۰ هکتار زمین کشاورزی، آبی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: از جمله این ایستگاه‌ها، ایستگاه پمپاژ «فیض‌آباد» الشتر با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی بوده که در سطح دو هزار و ۷۰۰ هکتار اجرایی شده است.

حسن‌نژاد، ادامه داد: همچنین ایستگاه پمپاژ «اسماعیل‌آباد» نورآباد با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی از پروژه‌های در دست اقدام شرکت است که برای ۵۰۰ هکتار زمین کشاورزی اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت: ایستگاه‌های پمپاژ «نیله» با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی، «کلکله» و «محمودآباد»، «چم مهر» و «جایدر» پلدختر با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ایستگاه‌های پمپ‌زنی‌های «واشیان» و «گرخوشاب» از دیگر پروژه‌های فعال شرکت هستند که با تأمین به‌موقع اعتبار به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: اعتبار موردنیاز برای تکمیل این ایستگاه‌های پمپاژ، مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان بوده که در صورت تأمین اعتبار و تکمیل پروژه‌ها، امکان اشتغال برای چهارهزار و ۶۵ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1486531

مهمترین اخبار ایران و جهان: