نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 14:06

خانواده‌ها نقش بسزایی در کاهش تصادفات شهری دارند

شهرکرد_رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری گفت: درصد قابل توجهی از افراد در تصادفات سال گذشته و امسال در استان زیر ۱۲ سال بودند و این می‌طلبد که خانواده‌ها نقش‌آفرینی کنند.

سرهنگ ایرج حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بحث تصادفات درون‌شهری منجر به فوت پنج درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه نگرانی که در پنج ماهه سال ۱۴۰۲ وجود دارد و سال گذشته هم وجود داشت، فراوانی وقوع تصادفات عابرین پیاده است، که هم در حوزه متوفیان و هم مجروحان افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری بیان داشت: آنچه که ما به‌عنوان پلیس در شورای ترافیک شهرستان و استان پیگیر هستیم این است که در بحث آرام‌سازی، آشکارسازی، آنالیز کردن خطوط عابرین پیاده و فرهنگ‌سازی باید اقدامات اساسی صورت گیرد.

حسین‌پور با اشاره به اینکه نقش خانواده‌ها در این زمینه مغفول مانده است بیان داشت: درصد قابل توجهی از افراد در تصادفات سال گذشته و امسال زیر ۱۲ سال بودند و این می‌طلبد که خانواده‌ها نقش‌آفرینی کنند و در بحث آموزش وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: تعداد عابرین پیاده زیاد است و نمی‌شود برای هر فرد یک پلیس اختصاص داد، بنابراین آموزش و فرهنگ‌سازی توسط خانواده‌ها با توجه به نزدیکی به ماه مهر اهمیت بالایی دارد.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری افزود: تصادفات در بین کهن‌سالان هم بالا است و این در حالی است که امسال آمار تصادفات در بین این قشر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

حسین‌پور گفت: تخلفات مربوط به سرعت خط قرمز پلیس است چراکه سرعت بالا می‌تواند مشکلات بسیاری را در رانندگی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امسال از دو ماه پیش آموزش و پرورش استان کارگروه ماده ۱۸ را در جهت ساماندهی سرویس مدارس مد نظر قرار دادند چراکه در دو هفته ابتدایی بازگشایی مدارس این موضوع اهمیت بالایی داشته و مشکلات ترافیکی را در پی دارد.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین مشکلات ترافیکی مربوط به شهرکرد است، چراکه تجمیع مدارس، ادارت و… در محل‌های شلوغ بوده و این سبب می‌شود بار صبحگاهی مزید بر علت شود و بار مضاعفی که خارج از گنجایش خیابان‌ها است، تحمیل شود.

حسین‌پور ادامه داد: آنچه که ما به‌عنوان پلیس پیگیر هستیم این است که همراهی و همکاری حمل و نقل و ترافیک شهرداری شهرکرد را داشته باشیم برای اصلاحات هندسی جزئی، افزایش حجم بار ایستایی پشت چهار راه‌ها را در برنامه داریم به این ترتیب تخلیه بهتر صورت می‌گیرد و طول ترافیک کم‌تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: این اصلاحات زمان‌بر نیستند و در صورتی که شهرداری شهرکرد به موقع عمل کند قبل از مهر به نتیجه خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1473175

مهمترین اخبار ایران و جهان: