نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:11

اشتغالزایی ۲۵۸۰ زنجانی از طریق صندوق قرض‌الحسنه بسیج سازندگی

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۶۳۷ صندوق قرض‌الحسنه بسیج سازندگی گفت: از محل این صندوق‌ها به تعداد ۹ هزار و ۸۹۸ نفر تسهیلات پرداخت شده که منجر به اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۸۰ نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس زنجان، جعفر زمانی، دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموعه بسیج سازندگی اقدامات گسترده‌ای در سال گذشته در سطح استان انجام داده است، اظهار داشت: این اقدامات با هدف آموزش و توانمندسازی عرصه‌های صنایع دستی، کشاورزی، دامداری، خدماتی، صنایع تبدیلی و صنعت دانش بنیان بوده است.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیجی سازندگی استان زنجان با بیان اینکه بسیج سازندگی نقش موثری در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری داشته، بیان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ به میزان ۲۹۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: از سال ۹۶ تعداد ۶۳۷ صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شده است که از محل این صندوق‌ها به تعداد ۹ هزار و ۸۹۸ نفر تسهیلات پرداخت شده که منجر به ایجاد اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۸۰ نفر ایجاد و در این راستا تعداد ۴۳ تعاونی تشکیل شده است.

زمانی افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ قانون در راستای پرداخت به طرح‌های اشتغالزایی به این سازمان اختصاص یافته و تا به امروز تعداد ۸۵ نفر از متقاضیان تسهیلات جهاد روشنایی خود را دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۳۰ نیروگاه نصب و ۱۰ نیروگاه هم به شبکه متصل شده است و تا پایان شهریورماه نیز تعداد ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی افتتاح خواهد شد.

دبیر قرارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیجی سازندگی استان زنجان با بیان اینکه هدف بسیج سازندگی ایجاد اشتغال و حمایت از کسب و کار است، بیان کرد: با حمایت صندوق قرض‌الحسنه بسیج سازندگی کارگاه مس در استان زنجان راه‌اندازی شده است که منجر به اشتغالزایی تعدادی از جوانان در این کارگاه شده است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475475

مهمترین اخبار ایران و جهان: