نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 11:05

سریال انتخاب شهرداررباط کریم پایان می یابد؟/مدیریت سرپرست4ماهه شد

رباط کریم- شهرداری رباط کریم حدود چهار ماه است، که با سرپرست هدایت می شود و این امر سبب نارضایتی بسیاری از مردم و مسئولین این شهر شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- ذبیح الله اصغری: ۲۲ اردیبهشت سال جاری بود، که خبر موافقت شورای شهر رباط کریم با استعفا یونس غفاری در رسانه‌ها منعکس شد و در همان روز نیز اعضا شورای اسلامی شهر رباط کریم در جلسه فوق العاده حسین مهدی پور را به عنوان سرپرست شهرداری رباط کریم برگزیدند.

۱۰ روز بعد و در دوم خرداد ۱۴۰۲، «محمد نیکنام» با هفت رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر رباط کریم، به عنوان شهردار رباط کریم انتخاب و به کمیته انطباق فرمانداری معرفی شد، اما نتوانست در نهایت مراحل قانونی تکیه بر صندلی مدیریت شهری رباط کریم را پشت سر بگذارد، تا مهدی پور همچنان سرپرست شهرداری رباط کریم باقی بماند.

افزایش سرسام آور ساخت و سازهای غیرمجاز که از مرز طبقه هفتم و فاقد پارکینگ نیز عبور کرده بود، انتقادات جدی را به شهرداری رباط کریم وارد آورد، تا در نهایت در ۹ مرداد سال جاری اعضا شورای اسلامی شهر رباط کریم با هفت رأی موافق مهدی پور را از سرپرستی شهرداری رباط کریم برکنار و ابولفضل صیفی را به عنوان سرپرست این شهرداری انتخاب کنند و بی شهرداری در رباط کریم وارد ماه سوم شود.

واکنش رئیس دادگستری رباط کریم به طولانی شدن روند انتخاب شهردار این شهر

اما اکنون که رباط کریم چهار ماه است، شهردار ندارد، این طولانی شدن انتخاب شهردار رباط کریم سبب واکنش تند رئیس دادگستری این شهرستان شد، او با تاکید بر اینکه هیچکس حق دخالت در انتخاب شهردار را ندارد، به خبرنگار مهر گفت: اعضای شورای شهر بدانند، معطلی در انتخاب شهردار قابل پیگیری است.

عادل رحمانی ضمن انتقاد از طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار رباط کریم، خاطر نشان کرد: اعضای شورای رباط کریم سریعاً تکلیف شهردار را روشن و با انتخاب شهرداری شایسته و متخصص و متعهد دین خود را به شهر ادا کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فرد و نهادی حق دخالت در انتخاب شهردار را ندارد، خطاب به اعضای شورای رباط کریم تصریح کرد: به هیچکس اجازه ندهید در انتخاب شما دخالت کند، اما بدانید این معطلی در انتخاب شهردار قابل پیگیری است.

هشدار دادستان رباط کریم به اعضا شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار

یوسف وند دادستان عمومی و انقلاب رباط کریم نیز روز گذشته و در جلسه شورای اداری رباط کریم نسبت به انتخاب شهردار صالح، متخصص و متعهد به شورای اسلامی این شهر هشدار داده بود.

وی گفته بود: اگر خدای ناکرده در رویه انتخاب شهردار فردی انتخاب شود که فاقد شرایط بالا باشد، به عنوان مدعی العموم ورود خواهم کرد.

سریال انتخاب شهرداررباط کریم پایان می یابد؟/مدیریت سرپرست4ماهه شد

فرمانداری هیچ گزینه خاصی برای شهرداری رباط کریم ندارد

برخی از شایعات از مخالفت‌های فرمانداری رباط کریم با گزینه‌های شهرداری و نظر بر روی گزینه‌های خاصی در این زمینه حکایت داشت، اما فرماندار رباط کریم بر این شایعات خط بطلان کشید و به خبرنگار مهر گفت: اینکه گفته شود من یا دیگر مدیران روی شخص خاصی نظر داریم، درست نیست، بلکه اتفاق نظر مسئولان شهری روی معیارها و شاخصه‌ها است.

امید احمدی همچنین به اعضا شورای شهر رباط کریم در خصوص انتخاب شهردار ناکارآمد هشدار داد و گفت: انتخاب ناصحیح شهردار هم آبروی اعضای شورا را می‌برد و هم موجب وهن نظام است.

در جهت افزایش امید و انگیزه بین شهروندان تلاش کنید

مدیر دفتر شهری و روستایی استانداری تهران به خبرنگار مهر گفت: انتخاب شهردار یکی از وظایف قانونی شورای اسلامی شهر است، اما امیدواریم زودتر این انتخاب انجام شود، تا شهرداری رباط کریم سر و سامان بگیرد.

هادی رحمتی گفت: این روزها مردم نیازمند آرامش و همدلی هستند و باید به گونه‌ای رفتار کرد که امید و انگیزه در بین شهروندان افزایش یابد.

رباط کریم حدود چهار ماه است که شهردار ندارد و این بین چیزی که از دست می‌رود، فرصت برای جبران کمبودها است. هر چند به نظر می‌رسد با این خط و نشان دستگاه قضائی، اعضای شورای شهر رباط کریم طی یکی دو روز آینده درباره گزینه نهایی تصمیم گیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478375

مهمترین اخبار ایران و جهان: