نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 09:47

296 نفر در پی زمین‌لرزه بزرگ مغرب جان خود را از دست دادند

وزارت کشور مغرب اعلام کرد آمار اولیه تلفات زلزله بزرگی که بامداد امروز (شنبه) این کشور را به لرزه درآورد، به 296 کشته و ده‌ها مجروح رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ وزارت کشور مغرب، صبح امروز (شنبه)، اعلام کرد که براساس آمار اولیه در پی زلزله قدرتمندی که این کشور را به لرزه درآورده، ۲۹۶ نفر جان باخته‌اند.

زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۸ در مقیاس ریشتر، بامداد شنبه (۱۸ شهریور/ ۹ سپتامبر)، مغرب را لرزاند که در سال‌های گذشته در این کشور بی‌سابقه بود.

وزارت کشور مغرب اعلام کرد ۲۹۶ نفر در اقلیم‌ها و مناطق الجوز، مراکش، ورزازات، ازیلال، شیشاوه و تارودانت جان خود را از دست داده‌اند و ۱۵۳ نفر دیگر مجروح شده‌اند که نیروهای امدادی آن‌ها را به بیمارستان‌ها منتقل کرده‌اند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، این زمین‌لرزه قدرتمند پایتخت و شهر‌های بزرگ مغرب از جمله رباط، الدارالبیضاء، مکناس،‌ فاس، مراکش (شمال)،‌ اغادیر، تارودانت (مرکز) را به لرزه درآورده است.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده (USGS) کانون زلزله را در نزدیکی منطقه تفریحی «اوکایمدن» برآورد کرده است. این منطقه در کوه‌های اطلس واقع شده و حدود ۷۵ کیلومتر با شهر مراکش، چهارمین شهر بزرگ کشور مغرب فاصله دارد.

تصاویر منتشر شده ده‌ها نفر از مردم روستایی این کشور را در حالی نشان می‌دهد که خواستار کمک نیروهای امدادی هستند.

 

 

 

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده زمان وقوع زلزله را ساعت ۲۳ شب به وقت محلی (معادل با ساعت ۲۲:۰۰ به وقت گرینویچ) اعلام کرده است.

زمین‌لرزه در این منطقه به ندرت اتفاق می‌افتد اما رویداد غیرمنتظره‌ نیست. گزارش‌ها حاکی است در بیش از ۱۲۰ سال گذشته هیچ زمین‌لرزه‌ای با این شدت در اینجا رخ نداده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490675

مهمترین اخبار ایران و جهان: