نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 10:54

تشدید اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی درپی تشدید عملیات‌های مقاومتی

همزمان با موج جدید عملیات‌های مقاومتی در اراضی اشغالی که صهیونیست‌ها را کلافه کرد، منابع عبری از تشدید اختلافات داخلی میان مقامات این رژیم خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، تشدید عملیات های مقاومتی در کرانه باختری در روزهای اخیر اختلافات میان صهیونیست‌ها را تشدید کرده است.

منابع عبری اخیرا از تمایل نتانیاهو برای برکناری هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. براین اساس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با این اقدام می خواهد از زیر فشار تشدید عملیات های مقاومتی شانه خالی کرده و همه مسئولیت این اقدامات را برعهده هالیوی بیاندازد.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز به تازگی ضمن حمایت از نتانیاهو، خواستار برکناری هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی شده بود.

این در حالی است که بنی گانتز وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواسته ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی را برکنار کند.

بنی گانتز در جریان بازدید از شهر طیره که طی روزهای اخیر مدیر شهرداری این شهر به ضرب گلوله کشته شد، بن گویر را مسئول وضعیت نگران کننده کنونی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و افزایش موارد قتل و جنایت در این منطقه دانسته و گفت بن گویر باید برکنار شود و کسی جای او بیاید که قدرت تعامل با این بحران که همچون بمبی ساعتی است، را داشته باشد.

این در حالی است که در دو عملیات اخیر تیراندازی در نابلس و الخلیل (شمال و جنوب کرانه باختری) دستکم سه صهیونیست به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

به اذعان منابع صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی (۲۰۲۳) تاکنون، ۳۶ صهیونیست در عملیات‌های مقاومتی به هلاکت رسیده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1465675

مهمترین اخبار ایران و جهان: