نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 16:31

واگذاری 5 هزار واحد مسکونی تا پایان سال در زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان از برنامه‌ریزی برای تحویل ۵ هزار واحد از واحدهای در دست احداث نهضت ملی خبر داد و گفت: ۲ هزار واحد از این مجموع در غرب و ۳ هزار واحد در شرق تا پایان سال واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه شورای مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با تشریح وضعیت واحدهای مسکونی در دست ساخت، زمین‌های در اختیار و توافقات انجام شده برای تامین زمین اظهار کرد: استان در حال حاضر حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در دست احداث دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به افتتاح‌های انجام شده طی امروز در پروژه‌های غرب و شرق زنجان اشاره و تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده حدود ۶ هزار واحد در شرق و حدود ۸ هزار واحد در غرب شهر در دست احداث است که امروز واگذاری‌هایی در این دو منطقه انجام شد.
وی میانگین درصد پیشرفت واحدهای مسکونی در شرق را حدود ۶۰ درصد و جلوتر از غرب که ۵۰ درصد است،  اعلام کرد و گفت: دلیل این تفاوت آغاز زودهنگام این پروژه‌ها نسبت به غرب است.
اسماعیلی به آغاز تحویل واحدهای مسکونی نهضت ملی اشاره کرد و افزود: تا پایان سال ۵ هزار واحد آماده تحویل خواهد شد که ۳ هزار واحد آن در شرق و ۲ هزار واحد آن در غرب زنجان است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه واحدهای در دست احداث برای تحویل تا پایان سال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌ها نیاز دارند، ادامه داد: کل پروژه‌های در دست احداث ۲ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار زیرساختی نیاز دارند.
وی با بیان اینکه احداث سه باب از مجموع ۱۵ باب مدرسه در شرق و غرب زنجان ِآغاز شده است، افزود: کار احداث واحدهای آموزشی بر اساس بارگذاری جمعیت آغاز خواهد شد.
در ادامه جلسه وضعیت شهرستان‌های مختلف در تامین زمین برای احداث واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن بررسی شد.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1466575

مهمترین اخبار ایران و جهان: