نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 08:33

روایت خدمت جوانان دانشجوی رودانی به زوار اربعین + عکس

این روز های موکب احسان الحسین (ع) در دو کلیومتری شهر رودان پذیرای تعداد زیادی از زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، وقتی از محدود شهر رودان خارج می شود تنها دو کلیومتر آن طرف تر در کنار پارک جنگلی رودان حضور چند جوان که همچون موکب داران عراقی سینی به دست و بعضاً سینی پذیرایی بر سر گرفته اند و در کنار جاده در انتظار زوار اربعین حسینی هستند توجه را به خود جلب می کند.

آنها با دیدن هر مسافری او را به  به موکب شان دعوت می کنند. سریعاً بساط پذیرایی آماده می کنند تا زائران که بیشتر از از جنوب استان کرمان و شهرستان رودان در آغاز راه خود به سمت کربلا هستند را پذیرایی کنند.

 

خدمت خالصانه جوانان دهه هشتادی در موکب 

وقتی به بنر نصب شده در کنار جاده توجه می کنید متوجه خواهید شد همه آنها جوانان دانشجوی دهه هشتادی هستند که خالصانه هر چه را داشته اند در طبق اخلاص گذاشته و در اقدامی جهادی با راه اندازی موکب احسان الحسین علیه السلام زوار اربعین سرور و سالار شهیدان را پذیرایی می کنند.

آنچه در اینجا بیش از همه شما را خیره می کند شور و شوق فراوان این دانشجویان دهه هشتادی برای خدمت است، آنها ۲۴ ساعته در موکب حضور دارند تا یاری دهنده زوار باشند و با سلام و صلوات آنها را راهی دیار عشق کنند.

این دختران و پسران جوان رودانی علی رغم برپایی سفره ابا عبدالله الحسین علیه السلام در موکب با به راه انداختن غرفه خدمات رسانی، دختران خیاطی می کنند و پسران نیز در گوشه ای دیگر با واکس زدن غبار کفش های زوار را جارو می کنند تا آنها آماده و آراسته به دیدار حضرت عشق بروند.

در سمت دیگر موکب هم میزی برای حضور بچه های نونهال و خرد سال با چیدن مداد و رنگی و کاغذ نقاشی آماده شده تا آنها هم از این موکب بی نصیب نباشند و در همان مدت کوتاه وقت شأن پر شود و اثری را به یادگار در کانون فرهنگی موکب به ثبت برسانند.

پذیرایی با شربت بهشت جنوب و نان محلی

از همه مهمتر پذیرایی با شرب گوارای آبلیمو، آن هم لیموی تازه بهشت جنوب در کنار کلوچه محلی دل هر مسافری را خنک می کند.

شب هم که بشود با حضور بانوان محله پشته معزآباد که نزدیکترین محله به موکب احسان الحسین علیه السلام محسوب می شود پخت نان محلی آغاز می شود و زوار با نان تیموشی پذیرایی می شوند.

از اینجا که گذر کنید دلتان جلوتر از جسم راهی کربلا می شود چرا که بی گمان به نوشیدن یک لیوان شربت از دست خادمان جوان موکب احسان الحسین علیه السلام بهشت جنوب بر لب زمزمه می کنید السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و با دعای خیر از آقا می خواهید به این جوانان هر چه می خواهند بدهد.

 

پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 1479531

مهمترین اخبار ایران و جهان: