نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 14:39

اختصاص ۷۵ میلیارد تومان به پروژه تالار مرکزی خرم‌آباد

خرم‌آباد - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۷۵ میلیارد تومان به پروژه تالار مرکزی خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی امروز جمعه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به مجموعه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، اظهار داشت: این کتابخانه امروز به بهره‌برداری می‌رسد، کار ساخت آن سال گذشته تمام شده بود.

وی تأکید کرد: کار مهم دررابطه‌با این مجموعه‌ها، آماده‌سازی برای بهره‌برداری است، آن هم همت شده و آماده شده و امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مهم‌ترین کاری که ما انجام داده‌ایم، بحث مردمی‌سازی حوزه فرهنگ و هنر و همچنین عدالت فرهنگی است، افزود: خوشبختانه این بحث باقوت در حال انجام است.

اسماعیلی ادامه داد: در یک سال و نیم اخیر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های محروم آموزش‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، صنایع‌دستی و… را دریافت کرده‌اند و خودشان به کسانی که می‌توانند مجوز مؤسسات فرهنگی و هنری و همچنین آموزشگاه داشته باشند، ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه به نظر من مهم‌ترین بخش همین مردمی‌سازی فرهنگ و هنر و عدالت فرهنگی است، افزود: تالار مرکزی خرم‌آباد را زمانی که در این دولت تحویل گرفتیم، حدود ۱۰ درصد پیشرفت داشت، الان به ۴۵ درصد رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: در سفر رئیس‌جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرد، تا الان ۷۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است، به کارفرما اعلام کرده‌ام که سریع‌تر کار را در این پروژه ادامه بدهد تا دراسرع‌وقت به مردم استان تقدیم شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479931

مهمترین اخبار ایران و جهان: