نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 11:21

از اقدامات محیط زیستی ایران حمایت می‌کنیم

سفیر ژاپن در ایران از حمایت کامل این کشور از برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران جهت مقابله با توفان های گرد و غبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیکاوا کازو توشی سفیر ژاپن در ایران در دومین روز از برگزاری اجلاس بین المللی مقابله با طوفان‌های ماسه‌ای و گرد و غبار اظهار داشت: همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی جهت مقابله با طوفان‌های گرد و غبار بسیار حائز اهمیت است و مشارکت فعال بسیاری از کشورها در اجلاس امروز هم موید همین مطلب است.

وی افزود: در سال جاری شاهد توفان‌های بیشماری در شرق دور بوده‌ایم و در ژاپن برنامه کنترل گرد و غبار از سال ۲۰۰۲ آغاز شده و ما برنامه‌هایی با کشورهایی همچون چین کره و مغولستان داشته‌ایم. همچنین سه برنامه عمل با کره و چین امضا کرده‌ایم و در حال حاضر هم انجام برنامه‌های مشترک با کشورهایی از جمله ایران برایمان بسیار حائز اهمیت است.

کازوتوشی با تاکید بر اینکه از اقدامات ایران در زمینه مقابله با طوفان‌های گرد و غبار حمایت می‌کنیم، گفت: در سال ۲۰۱۴ نیز تفاهمنامه میان جمهوری اسلامی ایران و محیط زیست ژاپن منعقد شد و ما به دنبال برگزاری کارگاه‌ها و جلسات فنی مشترک بوده‌ایم.

سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه توفان‌های گرد و غبار باعث بیماری‌های زیادی میان افراد شده است گفت: دولت ژاپن متعهد شده یک میلیارد دلار برای مقابله با توفان اختصاص دهد که هر ساله این میزان را افزایش خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: قطعنامه پیشنهادی که در این اجلاس مطرح شده در مورد اقدامات پیشگیرانه و همکاری‌های مشترک برای مقابله با توفان‌های گرد و غبار بسیار حائز اهمیت است و برگزاری اجلاس این چنینی که در ایران بود می‌تواند نتایج مؤثری را در جهت حفاظت از محیط زیست به همراه داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492575

مهمترین اخبار ایران و جهان: