نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 16:46

نظارت دقیق بر حسن انجام تکالیف دستگاه‌ها در دهه اخر صفر

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: نظارت دقیق بر حسن انجام تکالیف دستگاه‌ها است که باید روزانه انجام و رصد کاملی در این زمینه صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری در بازدید از قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی با بیان این که «برخی نکات مدیریتی وجود دارد که اگر نسبت به آن‌ها توجه نکنیم به موازی کاری، تداخل و سوتفاهمات دچار می‌شویم» اظهار کرد: بنابراین ستاد باید دارای راهبرد و سیاست‌گذاری باشد؛ چرا که اگرچه مأموریت‌ها برای هر دستگاهی مشخص است اما مهم این است که در هر حوزه رویکرد ما چیست. برای مثال در مباحث کنترل بازار، تأمین کالا، حمل‌ونقل، جاده‌ها و… اگر بخواهیم دستگاه‌ها و یا متولیان اجرایی را مدیریت کنیم باید در استانداری رویکرد مشخص داشته باشیم و این رویکرد مشخص شده و باید براساس آن مدیریت در ستاد صورت پذیرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: درباره تمام این موضوعات نه‌تنها در سال جاری، بلکه از سال گذشته مرحله به مرحله سیاست‌ها در بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل‌ونقل و… مشخص شده است. بنابراین اولین وظیفه ستاد و استانداری مشخص کردن رویکردها و سیاست‌های استانی در موضوعات مختلف است و خاصیت این سیاست این است که جهت، اندازه و سرعت کار دستگاه‌ها مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: این سیاست‌گذاری‌ها بلافاصله باید به برنامه عملیاتی تبدیل شود که وظیفه دستگاه‌ها است. در استانداری باید مطمئن شویم که همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سیاست گذاری‌ها برنامه‌ریزی خودشان را انجام می‌دهند. این برنامه‌ها باید متناسب با سیاست‌ها، رویکردها و دارای زمان‌بندی مشخص باشد.

نظری افزود: پس از مشخص شدن رویکرد و برنامه باید بر دستگاهی که برنامه را تهیه کرده و مورد تأیید ستاد استانی قرار گرفته است، نظارت و در نتیجه این نظارت، دستگاه‌ها را هدایت کرد که در کدام قسمت دچار مشکل است و در آخر باید دستگاه‌ها را حمایت کرد که اگر کمبودی به‌وجود آمد و جبران آن در توان دستگاه نبود، استانداری وارد شده و از آن دستگاه حمایت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491475

مهمترین اخبار ایران و جهان: