نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 13:06

پیگیری مشکلات حوزه ایثارگری خراسان‌جنوبی به دستور رئیس جمهوری

استاندار خراسان‌جنوبی گفت : نارسایی های قانونی در حوزه های ایثارگری که بیشترین شمولیت را دارد احصا شده و پیشنهاد اصلاح آن به رئیس جمهور ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در دیداری که رئیس جمهوری نیمه شهریور ماه جاری با نخبگان خراسان جنوبی داشت درخواست هایی از سوی یکی از سرآمدان حوزه ایثارگری استان به نمایندگی از جامعه ایثارگری خراسان جنوبی مطرح شد که آیت الله رئیسی در این دیدار دستور احصا این مطالبه ها را در استان با حضور استاندار، نمایندگان جامعه ایثارگری و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران خراسان جنوبی و ارسال آن را به مرکز داد که امروز جلسه بررسی دستورات رئیس جمهور در حوزه ایثارگران استان برگزار شد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در این جلسه اظهارداشت: نارسایی های قانونی در حوزه های ایثارگری که بیشترین شمولیت را دارد احصا شده و پیشنهاد اصلاح آن به رئیس جمهور ارائه شود. 

وی گفت: انتظار می رود موضوعات کلیدی در حوزه ایثارگران که به خاطر نواقص قانونی مورد اعتراض است شناسایی شده و پیشنهاد اصلاح آن طوری ارائه شود که بتوان مشکلی را در سطح کلان کشور حل کرد. 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در همه نقاط دنیا افرادی که برای دفاع از وطن در جنگ جان خود را از دست می دهند به عنوان نماد ایثار مورد توجه هستند، افزود: در کشور ایران شهدا و ایثارگران زیادی در راه دفاع از حق از جان و مال گذشتند لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند. 

قناعت افزود: در آموزه های غربی هم نگاه به آن دسته افرادی که در جنگ ها شرکت می کنند حتی اگر به قصد تجاوز به کشور دیگری باشد خاص است، در حالی که رزمندگان جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حق به میدان جنگ رفته اند. 

به گفته وی  مشکلات حوزه ایثارگران باید با نگاه عمیق تری مورد بررسی قرار گیرد. 

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برخی موارد که در قانون دیده نشده باید به صورت موردی در کمیته ای به ریاست معاون سیاسی بررسی شود. 

قناعت اظهار کرد: اشتغال خانواده ایثارگران از موضوعاتی است که باید به طور اساسی در خصوص آن تصمیم گیری و حل شود. 

استاندار خراسان جنوبی افزود: قانون در خصوص سهم الارث فرزندان ایثارگران هم باید بررسی و اشکالات وارد شده بر آن احصا شود و پیشنهاداتی برای اصلاح قانون ارائه گردد.

قناعت تأکید کرد: تکریم ایثارگران و خانواده های آنها نیازمند فرهنگ سازی است و این موضوع باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1491131

مهمترین اخبار ایران و جهان: