نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 19:43

آماده‌سازی شهرداری دزفول برای برپایی پیاده‌روی «حرم تا حرم»

اهواز- رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول از آماده‌سازی شهرداری دزفول برای برپایی پیاده‌روی بزرگ «حرم تا حرم» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی پوررضائی بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست هماهنگی عزاداری و پیاده روی بزرگ حرم تا حرم اربعین حسینی در دزفول همدلی، ایثار و از خودگذشتگی زائران و موکب‌داران در ایام اربعین را بی نظیر عنوان کرد و افزود: از سال ۸۰ نیز ستاد اربعین دزفول اقدام به راه اندازی قافله عزاداری از حرم مطهر سبزقبا تا حرم محمد بن جعفر طیار کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول با اشاره به مشکلات عدیده برگزاری این مراسم در سال‌های آغازین اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر در دو دهه اخیر شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر آئین پیاده روی حرم تا حرم شهرستان دزفول هستیم.

پوررضائی در ادامه پاکسازی جاده بن جعفر، هرس درختان، علف زنی مسیر، لایروبی، جاروکشی و شست‌وشوی کامل مسیر، جمع آوری سد معبرها و لکه گیری معابر مسیر، نصب بنر مشخص کردن و نظافت سرویس بهداشتی‌های مسیر را از جمله اقدامات انجام شده توسط مناطق سه گانه شهرداری عنوان و افزود: در این روز ۲۵۵ نیرو و ۵۹ دستگاه ماشین آلات شهرداری به عزاداران خدمت رسانی می‌کنند و ساعتی پس از پایان مراسم شاهد پاکسازی کامل مسیر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و بهداشت شورای شهر دزفول با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر با تمام ظرفیت آماده خدمت رسانی به عزاداران حسینی است، خبر داد: دو دستگاه خودروی آتش نشانی برای ایمنی عزاداران در مسیر مستقر می‌شوند.

وی در ادامه برپایی موکب بزرگ شهدای شهرداری با همکاری معاونت فرهنگی و روابط عمومی، برپایی موکب منطقه دو شهرداری، آذین بندی پل اربعین، فضاسازی مسیر و پوشش کامل عملکرد نیروهای شهرداری و راه اندازی ۱۴ موکب در مسیر را از جمله اقدامات برنامه ریزی شده برای خدمت رسانی به عزاداران عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483631

مهمترین اخبار ایران و جهان: