نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 20:33

نتانیاهو: سالهاست بر فراز آسمان عربستان پرواز می‌کنیم

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به این‌که سالهاست، هواپیماهای این رژیم بر فراز عربستان پرواز می‌کنند، ادعا کرد بزودی سفرهای رسمی و علنی مقامات صهیونیست به این کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه، ۲۷ سپتامبر)، در آغاز نشست کابینه تصریح کرد که دیدارش با رئیس جمهور آمریکا بسیار مهم بود و بیش از یک ساعت به طول انجامید و بر موضوع گسترش دامنه توافق با عربستان متمرکز بود.

به نوشته وبگاه فلسطینی «شهاب»، وی افزود: البته من ملاقات بسیار مهمی با رئیس جمهور بایدن داشتم که در آن عمدتاً بر گسترش دایره صلح متمرکز بودیم. قرار بود این گفت‌وگو در یک نشست محدود برای دقایقی و سپس در یک نشست مفصل‌تر انجام شود. اما اتفاقی که افتاد این بود که گفت‌وگوی ما یک ساعت کامل طول کشید.. گفت و گوی بسیار خوب و دوستانه‌ای بین دو نفر که سال‌هاست همدیگر را می‌شناسند، صورت گرفت و البته ما در این گفت‌وگو بر روی گسترش دایره توافق با عربستان سعودی متمرکز بودیم».

نخست‌وزیر رژیم موقت در ادامه گفت: می‌خواهم یک چیز را روشن کنم..در سایه این حرفهای مهم، اتفاقاتی به صورت طبیعی در حال روی دادن است. شما چیزهایی را می بینید که چند سال پیش غیرقابل تصور بود. دیروز"حاییم کاتس" به عنوان یک وزیر اسرائیلی وارد عربستان شد و  بزودی سفرهای [مشابه و رسمی] دیگری نیز انجام خواهد شد. ما چندین سال است که بر فراز آسمان عربستان سعودی پرواز می کنیم و در مورد اتصال زیرساخت‌ها صحبت می‌کنیم».

وی در ادامه مدعی شد که همه اینها خیالی به نظر ‌می رسید، اما این امور به خودی خود اتفاق نیفتاد، بلکه به این دلیل حاصل شد که رژیم موقت سالها برای تغییر مفهوم و متقاعد کردن بسیاری از مقامات خود و سپس بسیاری از متحدانش که آمریکا در رأس آن قرار دارد، برای در هم شکستن الگوی فکری موجود در خصوص آرمان فلسطین، تلاش و برنامه‌ریزی کرده است.

نخست‌وزیر رژیم موقت در بخش دیگری از سخنان امروزش به لفاظی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران پرداخت و ادعا کرد: « دومین کاری که باید انجام می‌دادیم این بود که عزم و قدرت خود را برای ایستادن در مقابل سلاح‌های هسته‌ای ایران و تجاوزات آن در منطقه ثابت کنیم».

رژیم صهیونیستی که از دارندگان زرادخانه‌های اتمی در منطقه غرب آسیا است و با این حال حاضر به پیوستن به پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان پی تی) نیست، دائماً‌ از هر فرصتی برای مقابله با برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران استفاده می‌کند.

نتانیاهو در حالی  ادعاهای خود علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را تکرار می‌کند که  به تایید موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، رژیم صهیونیستی نزدیک به ۹۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و برخی منابع حتی شمار کلاهک‌های هسته‌ای این رژیم را تا ۴۰۰ عدد نیز گزارش می‌دهند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1518175

مهمترین اخبار ایران و جهان: