نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 21:18

ظرفیت نخبگان در توسعه بنادر استان بوشهر استفاده می‌شود

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ظرفیت نخبگان در توسعه بنادر استان بوشهر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر یکشنبه در نشست کارشناسان ممیزی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های آتش‌نشانی و HSE به میزبانی بندر بوشهر اظهار کرد: حضور نخبگان HSE بنادر کشور در بندر بوشهر مایه افتخار و خرسندی است که استفاده از ظرفیت این نخبگان در دستور کار جدی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار دارد.

وی بیان کرد: در همین زمینه بهره‌گیری از نتایج ممیزی و ارزیابی توسط کارشناسان HSE به طور جد دنبال می‌شود چراکه دستاوردهایی بسیار ارزشمند به دنبال دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تعریفی که از استقرار سیستم مدیریت HSE می‌شود، ارائه روشی هدفمند بر پایه استانداردهای موجود برای اطمینان از شناسایی خطرات بالفعل و بالقوه است.

شکیبی نسب ادامه داد: در سه حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست اقدامات ارزشمندی در بنادر استان بوشهر محقق شده که نتیجه آن کسب رتبه برتر بندر بوشهر در چهار سال متوالی بوده است.

وی افزود: در بحث تأمین کنندگان، با اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی شرکت‌هایی با بیش از ۲ مورد سانحه مجوز آنها تعلیق شده که این رویه منجر به بکارگیری کارشناس HSE توسط شرکت‌های زیرمجموعه شده است.

شکیبی نسب نسب اظهار کرد: در تقسیم بندی سوانح بندری ۷۰ درصد آنها مربوط به عرشه اسکله و اسکله است که عمده آن مرتبط با فعالیت شرکت‌های خن کار است.

وی گفت: در بخش محیط زیست نیز اتوماسیون اداری منجر شده تا بسیاری از مکاتبات و کاغذهای رد و بدل شده در سیستم در راستای حفاظت از محیط زیست حذف شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: باید همانند سامانه‌های جامع بندری، دریایی و مدیریت تردد کامیون سامانه سلامت کارکنان به عنوان بالاترین سرمایه سازمان طراحی شود تا وضعیت سلامت و استرس کارکنان در لحظه قابل مشاهده و بررسی باشد.

شکیبی نسب افزود: با هدف بهره‌وری مناسب باید عوامل کاهش ریسک و استرس کارکنان در بخش‌های مختلف به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، چرا که در نبود کاربر مفید و مؤثر مناسب انبوه تجهیزات و امکانات نیز کارایی لازم را نخواهند داشت.

وی افزود: در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معاینات دوره‌ای کارکنان به شکل مستمر انجام می‌شود که ارزیابی نتایج آن برای بهبود سلامت مجموعه باید اولویت حوزه HSE باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1245375

مهمترین اخبار ایران و جهان: