نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 12:28

بررسی پرونده ۴ واحد تولیدی در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از بررسی پرونده چهار واحد تولیدی در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد کرمانشاه خبر داد.

مهدی حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جلسه کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با حضور قاضی دادگستری و اعضای کمیسیون در اداره کل استاندارد استان کرمانشاه برگزار شد و چهار پرونده واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق ماده ۴۱ قانون استاندارد در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون تصمیم گیری می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: مصوبه کمسیون در جلسه فوق برای چهار پرونده مورد بررسی به دلیل مغایرت در الزامات استاندارد اخطار کتبی و تعیین مهلت برای رفع نقص اعلام شد.

حسین پور بیان کرد: کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می‌کند و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف در صورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضائی ذیصلاح ارجاع می‌دهد.

وی ادامه داد: در سایر موارد مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فراورده‌های توقیفی، امحا کالا و تعطیلی واحد تولیدی یا خدماتی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1272631

مهمترین اخبار ایران و جهان: