نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 08:34

هفته‌های پایانی لیگ یک سقوط شهرداری را شوخی گرفتند

عضو شورای اسلامی شهر همدان به سقوط تیم شهرداری به لیگ دسته دوم فوتبال کشور واکنش جالبی نشان داد.

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه سقوط تیم فوتبال شهرداری به لیگ دسته دوم به روحیه جوانان شهر ضربه زده است، اظهار کرد: وقتی یک اتفاق ناراحت‌کننده‌ رخ می‌دهد همه سعی دارند خود را عقب بکشند و جمله " ما که گفتیم" را بر زبان می‌‌آورند تا رو به جلو فرار کرده باشند.

وی افزود: در چنین مواقعی شاید هیچ کس حاضر نباشد علل اتفاق را بررسی کند، در شرایطی که از نظر من این سقوط، یک کار کارشناسی لازم دارد تا با عوامل تاثیرگذار در این ناکامی بزرگ که به جوانان شهر آسیب‌زده بیشتر آشنا شویم.

این عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ورزش حرفه‌ای ساختار حرفه‌ای ‌می‌خواهد، ادامه داد: حرفه‌ای شدن ساختار باشگاه شهرداری از ابتدای این دوره شورا مطرح بود و اعضا بر این عقیده بودند منبع درآمدی تیم فوتبال باید از بدنه شهرداری جدا و برای آن ساختار ایجاد شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه شهرداری همدان روی این موضوع به‌ طور دائم مقاومت کرد، در صورتی که اگر شهرداری به سمت حرفه‌ای شدن ساختار خود می‌رفت امروز شاید این اتفاق تلخ گریبان تنها نماینده استان در لیگ دسته اول فوتبال را نمی‌گرفت.

بادامی خاطرنشان کرد: اگر ساختار باشگاه شهرداری حرفه‌ای نشود شاید این تیم بتواند تا لیگ برتر هم صعود کند اما مطمئن باشید این صعود موقتی خواهد بود و خیلی زود دوباره به همین‌جا برمی‌گردد.

وی بیان کرد: ما به شهرداری پیشنهاد دادیم از درآمد اماکن ورزشی مثل استخر، باشگاه شاهد، زمین چمن و ... درآمدزایی کنند. پول دریافتی جایی مثل استخر نقد است و خیلی زود به حساب باشگاه واریز می‌شود، آن وقت می‌شد نه‌تنها برای فوتبال که برای بقیه رشته‌ها هم هزینه کرد، اما آقایان به این پیشنهاد هم اهمیت ندادند.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه در باشگاه شهرداری تذکر هیات فوتبال را هم نادیده گرفتند، افزود: هفته‌های پایانی لیگ یک خیلی از کارشناسان و عوامل هیات فوتبال به‌ عنوان خبره این رشته ورزشی تذکر می‌دادند که تیم در حال سقوط است، اما آقایان سقوط را به سخره گرفتند و گفتند مگر می‌شود با این فاصله امتیازی با خلیج‌فارس ماهشهر و چوکای تالش، سقوط کنیم؟!

وی تصریح کرد: صوفی رئیس هیات فوتبال چند بار با من تماس گرفت و گفت چاره‌ای برای تیم بیندیشید، در غیر این‌صورت سقوط خواهد کرد. اما من به‌عنوان عضو شورا مگر می‌توانستم سرمربی عوض کنم؟ بقیه شورا هم چنین اختیاری نداشتند، در صورتی که امروز با وجود ضعف فنی زیاد در تیم که یکی از عوامل اصلی سقوط بود، خیلی‌ها می‌خواهند سقوط را به گردن شورا بیندازند.

بادامی اظهار کرد: مسئولان سازمان فرهنگی اجتماعی و مدیریت باشگاه شهرداری در نشست خبری سقوط را به گردن می‌گیرند، اما طوری صحبت می‌کنند که انگار شورا دوست داشته این تیم سقوط کند یا مقصر اصلی سقوط بوده. بله اینکه دو عضو شورا از ابتدا مخالف این سبک تیمداری بودند درست، اما مگر در تمام موارد شهری باید تمامی اعضا موافق یک موضوع باشند؟.

وی گفت: انتخاب شهردار هم موافقان و مخالفانی در شورا داشت، آیا باید بنشینیم و بگوئیم شهردار کاری از پیش نبرد چون در شورا مخالف داشته است؟

این عضو شورا اذعان کرد: ما از جنس ورزش هستیم و یکسری شرایط را درک می‌کنیم. این تیم از نظر فنی به بن‌بست خورده بود و باید مدیران تیم به آن شوک می‌دادند. مثل همه‌جای دنیا که مربی بزرگ هم به مشکل بخورد، جابجا می‌شود.

وی تاکید کرد: اعضای شورا که اختیار این کار را نداشتند و دخالتی هم نکردند، اما ای‌کاش شهرداری ابتدا موضوع حرفه‌ای شدن ساختار را جدی می‌گرفت و بعد هم روی مسائل فنی در هفته‌های پایانی بیشتر فکر می‌کرد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251475

مهمترین اخبار ایران و جهان: