نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 08:43

لزوم رصد و پیگیری مشکلات صنایع آلاینده در استان ایلام

ایلام-بازرس کل استان ایلام بر لزوم رصد و پیگیری مشکلات صنایع آلاینده در استان ایلام توسط محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مالک روشنی عصر یکشنبه درنشست هم اندیشی با مدیر و معاونین محیط زیست استان با اشاره به مشکلات فراوان زیست محیطی موجود و نقش مهم اداره کل محیط زیست استان افزود: اولویت برای شما باید فرهنگ سازی در بین جامعه باشد و هم زمان با این موضوع باید اهمیت وجود محیط زیست و گونه‌های گیاهی و جانوری را برای مردم تشریح کرد تا خود مردم نیز به صورت جدی دغدغه محافظت و همراهی با شما را داشته باشند.

وی با تشریح مشکلات کمبود نیرو و امکانات گفت: باید در این شرایط از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استفاده کرد و این موضوع نیز از اهمیت بالایی در حفاظت از محیط زیست برخوردار اس.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق آمارهای موجود تولید پسماند در استان تقریباً چهار برابر سرانه استاندارد دنیا و نسبت به میانگین کشوری حدوداً دوبرابر است.

روشنی عنوان کرد: بحث تفکیک زباله و پسماند در مبدا متاسفانه مغفول مانده و هیچ کار اساسی و اصولی در این رابطه شکل نگرفته است.

وی در ادامه یکی دیگر از موضوعات مهم را بعضی از گونه‌های نادر گیاهی و جانوری و حفظ آنها به عنوان شناسنامه استان عنوان کرد و گفت: از محیط‌زیست انتظار می‌رود بدون هیچ گونه اغماضی در خصوص مشکلات زیست محیطی افراد خاطی را به دستگاه‌های نظارتی و قضایی معرفی کند.

بازرس کل استان ایلام اضافه کرد: رصد و پیگیری صنایع آلاینده در استان همچون کارخانه سیمان از انتظارات بازرسی استان از مجموعه محیط زیست استچرا که این موضوع از مطالبات مردم استان و دوست داران محیط زیست است.

علیرضا محمدی مدیرکل محیط زیست نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت محیط زیست و دستگاه‌ها و صنایع آلاینده در استان ارائه کرد و افزود: سایت‌های پسماند زباله، بحث ساخت و سازها در منطقه کولگ توسط برخی افراد و همچنین ساخت راه‌هایی در مناطق حفاظت شده از مهمترین مشکلات در حوزه محیط زیست استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1212831

مهمترین اخبار ایران و جهان: