نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 20:55

خبر خوش برای سهامداران پتروشیمی گلستان/ وصول مطالبات کلان بانکی با دستور استاندار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: طی روزهای آینده سهم سرمایه هلدینگ خلیج فارس برای پروژه پتروشیمی گلستان واریز خواهد شد و گام آخر ماراتن پروژه پتروشیمی گلستان برداشته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد دهنوی در گفت‌وگوی ویژه خبری امشب اظهار کرد: خدا را شاکریم وعده‌ای که ۱۸ سال قبل به سهامداران داده شد، در یک ماراتن ۱۸ ماهه در دولت سیزدهم به نقطه‌ای رسیده که مبلغ افزایش سرمایه هلدینگ خلیج فارس واریز خواهد شد.

وی ادامه داد: روزهای آینده هلدینگ خلیج فارس با واریز سهم سرمایه به صورت رسمی سهامدار پتروشیمی گلستان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: زمانی که افزایش سرمایه اتفاق می‌افتد به ازای هر سهم، سهامداران ۲/۳ سهم جایزه به آنها تعلق خواهد گرفت.

دهنوی گفت: برای مثال قبل از سهم سرمایه اگر هر سهامداران ۱۰۰ سهم داشته در تابلوی بورسی هر سهامدار ۴ هزار و ۲۰۰ سهم خواهد داشت که به سود سهامداران خواهد بود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با بورسی شدن پتروشیمی به طور قطع ارزش هر سهم نیز افزایش خواهد یافت و به طور طبیعی دارایی سهامی سهامداران پتروشیمی گلستان نیز افزایش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: در نتیجه رسیدن این پروژه همه دست به دست هم دادند، قوه قضاییه، دولت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده محترم ولی‌فقیه در استان گلستان تلاش بسیاری کردند.

دهنوی گفت: حضور وزیر اقتصاد به عنوان یک گلستانی در کابینه به ما کمک کرد تا پروژه به نتیجه مناسب برسد و از ابتدا در شکل‌گیری طرح موضوع پتروشیمی در هیات دولت، رایزنی با ریاست محترم جمهور، پیگیری‌ها برای جایگزینی هلدینگ خلیج فارس در پروژه پتروشیمی کمک بسیاری کردند.

وی اضافه کرد: مردم عزیز این را بدانند ضمن اینکه در این مدت ماراتن حقوقی پروژه را پیگیری می‌کردیم، پیگیری‌های دیگری را به موازات پیش بردیم که چگونه فرآیند عملیات اجرایی پروژه چگونه انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: کارشناسان فنی را به میدان آوردیم و جلسات متعددی برگزار شد و مقدمات آغاز عملیات اجرایی برای سفر رئیس جمهور به گلستان انجام شد.

دهنوی با اشاره به اینکه محصول این پتروشیمی اوره و آمونیاک خواهد بود، گفت: پتروشیمی گلستان پیش‌بینی شده که 36 ماهه به نتیجه برسد اما ما از هلدینگ خلیج فارس قول گرفتیم قبل از پایان دولت این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: من از مردم تقاضا دارم کمی صبر کنند و سهم خود را به فروش نگذارند و به ما اعتماد کنند و قول می‌دهم این سهم ارزش ریالی بالایی پیدا خواهد کرد و با سهم جایزه‌ای که در نظر گرفته خواهد شد اتفاق بسیار خوبی در این پروژه رقم خواهد خورد.

 

تهیه منظومه سرمایه‌گذاری گلستان 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۰۴ هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در استان تثبیت شده و یا شروع عملیات اجرایی آن اتفاق افتاده است.

دهنوی گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در گلستان ۹۱ فرصت سرمایه‌گذاری را احصا کردیم و ۷۶ فرصت مطالعه شده و در یک منظومه مشخص بارگذاری شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند این فرصت‌ها را مطالعه کنند.

وی تاکید کرد: پنج فرصت از این فرصت‌ها در سایت سازمان کمک‌های فنی و اقتصادی ترجمه شده و سرمایه‌گذاران در هر جای دنیا با مطالعه این فرصت‌ها، در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: کل این بسته سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که می‌تواند نقش مهمی در تحول استان داشته باشد.

 

تحقق 6 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در گلستان

دهنوی گفت: از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۰، در مجموع پنج پروژه در بخش سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار رقم خورد که از شروع دولت سیزدهم بالغ بر ۱۱۳ میلیون دلار پروژه سرمایه‌گذاری خارجی تعریف شده که بیش از ۶ میلیون دلار آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: در سرمایه‌گذاری داخلی ۴۰ همت سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان، ۳۸۲ میلیون یورو و بیش از یک هزار میلیارد تومان در نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آبادکتول، بیش از ۲۶ همت در حوزه‌های صنعت و خدمات استان، ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن تاکنون شکل گرفته که در بخش مسکن این عدد مربوط به پروژه‌هایی است که پایان کار برای آنها صادر شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان کرد: از روز اول مسئله فسادستیزی را مطرح کردیم و امروز به عنوان معاون استاندار گلستان عرض می‌کنم همه چیز در موضوع تسهیلات بانکی کاملا شفاف است و تسهیلات بانکی همه در اختیار فرمانداران قرار گرفته و ما در خدمت توسعه‌های بومی و محلی بخصوص توسعه روستامحور هستیم.

دهنوی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های استان وصول مطالبات بانکی به ویژه مطالبات کلان استان بود که کارگروه مطالبات بانکی با دستور استاندار گلستان شکل گرفت و سال گذشته دو درصد مطالبات بانکی کاهش پیدا کرد و امسال پیش‌بینی داریم به ۱۰ درصد برسد.

وی افزود: در صادرات برنامه‌ریزی ما در سال گذشته ۲۱۰ میلیون دلار بود که خوشبختانه به ۲۳۵ میلیون دلار رسید و افق ما رسیدن به ۵۰۰ میلیون دلار در افق ۱۴۰۴ است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1212075

مهمترین اخبار ایران و جهان: