نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 13:55

درگیری مسلحانه مرزداران سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان مسلح

زاهدان- معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا از درگیری مسلحانه مرزداران سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان مسلح خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سرهنگ رضا شیراوژن، در تشریح این خبر گفت: مرزداران غیور مستقر در حوزه هنگ مرزی زابل، با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مناطق مرزی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله بزرگ مواد مخدر به کشور مطلع شدند و تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرزی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان پس از ساعت‌ها کمین هدفمند، تعدادی افراد مسلح و قاچاقچی مواد مخدر که از سمت خاک کشور مقابل قصد ورود به خاک کشور جمهوری اسلامی ایران را داشتند مشاهده و با اقدام تاکتیکی با آنها به صورت مسلحانه درگیر و افراد مسلح که تاب مقاومت در برابر آتش پرحجم رزمندگان مرزبانی را نداشتند به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا بیان کرد: در این درگیری، یکی از مرزداران غیور مجروح که برای مداوا سریعأ به مراکز درمانی انتقال یافت.

وی افزود: مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی زابل برای بررسی موضوع، سریعاً درخواست ملاقات مرزی داد و برابر پروتکل‌های مرزی، اعتراض به کشور مقابل صورت گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213631

مهمترین اخبار ایران و جهان: