نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 09:51

باقری: از سرگیری اجرای کامل برجام در صورت اراده سیاسی طرف‌های مقابل امکانپذیر است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: در حالی‌که تدابیر جبرانی مشروع ایران در حوزه هسته‌ای ادامه دارد، از سرگیری اجرای کامل توافق، در صورتی‌که طرف ناقض و اتحادیه اروپا اراده سیاسی معتبری برای نهایی‌سازی مذاکرات نشان دهند، ممکن‌ خواهد شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا یک طرفه از برجام خارج شد. با آمدن جو بایدن در کاخ سفید و صحبت از بازگشت به برجام مذاکراتی در اواخر دولت دوازدهم و همچنین دولت سیزدهم در وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران برگزار شد.

در همین خصوص و در آستانه پنجمین سال خروج آمریکا از برجام علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران امروز (سه‌شنبه) ۱۹ اردیبهشت ماه در یک رشته توئیت نوشت: یک یادآوری مهم: آمریکا ۵ سال قبل با خروج از برجام ضربه مهلکی به حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی وارد کرد. از آن زمان تاکنون، آمریکا نتوانسته است این اقدام خلاف خود را جبران کند. 

وی افزود: ‏در حالی‌که تدابیر جبرانی مشروع ایران در حوزه هسته‌ای ادامه دارد، از سرگیری اجرای کامل توافق که عنصر اساسی آن رفع موثر و پایدار تحریم‌ها باید باشد، در صورتی‌که طرف ناقض (و اتحادیه اروپا/تروئیکا) اراده سیاسی معتبری برای نهایی‌سازی مذاکرات نشان دهند، ممکن‌ خواهد شد.

باقری تصریح کرد: هیچ فرصتی دائمی نیست.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199475

مهمترین اخبار ایران و جهان: