نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 17:26

عرضه و فروش ماهی رودخانه‌ای در دزفول غیرمجاز و ممنوع است

دزفول- رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: هرگونه صید، عرضه، خرید و فروش ماهیان رودخانه‌ای در فصل تخم‌ریزی آبزیان در این شهرستان ممنوع است.

مسعود نوری پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با فصل ممنوعیت صید، مأموران اجرایی اداره حفاظت محیط زیست دزفول در راستای پیشگیری از صید، عرضه، خرید و فروش ماهیان بومی رودخانه‌ای اقدام به پایش بازار ماهی فروشان در این شهرستان کردند.

وی با بیان اینکه فصل ممنوعیت صید تمام نشده است، تصریح کرد: طبق قانون محیط زیست، صید ماهی مستلزم اخذ پروانه فعالیت مربوطه از این سازمان است اما از آنجایی که در سال جاری تاکنون هیچ گونه پروانه‌ای در این خصوص صادر نشده، هرگونه عملیات صیادی در تمامی منابع آبی، تالاب‌ها و رودخانه‌ها ممنوع و مشروط به اعلام رسمی و آغاز صدور مجوز از سازمان محیط زیست است.

نوری پور با اشاره به برخورد جدی با صیادان متخلف، از عرضه کنندگان ماهی خواست ضمن احترام به قوانین، از خرید و فروش ماهیان رودخانه‌ای تا موعد اعلام آغاز فعالیت پرهیز کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول عنوان کرد: ضمن پایش بازار ماهی فروشان، صید غیر مجاز ۲ مرکز عرضه، کشف و توقیف و مراتب تخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارسال شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1200475

مهمترین اخبار ایران و جهان: