نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 14:17

سیاستگذاری حوزه اجتماعی مبتنی بر آمار ثبت احوال انجام شود

کرج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه تعامل و مشارکت دستگاه‌ها با مردم از مهمترین اهداف دولت است، گفت: سیاستگذاری حوزه اجتماعی مبتنی بر آمار ثبت احوال انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ولی پوری ظهر چهارشنبه در اولین نشست طرح پوشش وقایع حیاتی استان البرز در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه دولت مردمی، در راستای خدمت رسانی و ارتقای رضایت مردم از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، اظهار کرد: رضایت‌مندی مردم منوط به تسریع در ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه هم افزایی، تعامل و مشارکت دستگاه‌ها با مردم از مهمترین اهداف دولت است، گفت: سیاستگذاری حوزه اجتماعی مبتنی بر آمار ثبت احوال انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز، ثبت احوال را از دستگاه‌های تأثیرگذار در مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور عنوان کرد، گفت: ثبت احوال دستگاهی با تخصص، تجربه در زمینه احصای آمارهای جمعیتی است.

وی با برشمردن اهمیت ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی و نقش آن در برنامه‌ریزی های کلان کشور اذعان داشت: ارائه به موقع، صحیح و درست اطلاعات آماری مستلزم پوشش وقایع چهارگانه توسط ثبت احوال است.

ولی‌پوری گفت: ثبت به موقع وقایع حیاتی چهارگانه از نیازهای اولیه و مهم ساختار شبکه اطلاعات و آمار در سطح استانی و کشوری بوده و هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

گفتنی است در این نشست رویکرد تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و عضو شورای راهبردی طرح پوشش وقایع حیاتی مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202531

مهمترین اخبار ایران و جهان: