نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 19:16

اهدای اعضا بهترین ایثار در حق همنوع است

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اهدای اعضا بهترین ایثار و حرکت فداکارانه در حق همنوع است تا حیاتی مجدد به بیماران داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر دوشنبه در گرامیداشت هفته اهدای عضو و در دیدار و تجلیل از سه خانواده اهداکننده عضو در اردبیل اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد ترویج این فرهنگ حسنه و ماندگار هستیم تا اعضایی که قرار است در زیر خروارها خاک از بین برود، تقدیم آنهایی می‌شود که چشم انتظار پیوند اعضا هستند.

وی تصریح کرد: این حرکت حسنه در سال‌های اخیر در استان اردبیل که نمادی از معنویت و حفظ ارزش‌های دینی و اعتقادی است به یک باور و اعتقاد قلبی تبدیل شود تا بسیاری از افراد با احساس مسئولیت سعی کنند تا در این امر خداپسندانه حضور پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آماری که دانشگاه علوم پزشکی در مورد اهدای کارت عضویت ارائه کرد، اسباب خوشحالی بود چرا که بیش از ۱۱ هزار نفر در استان اردبیل کارت اهدای عضو رایگان دریافت کردند تا در صورت بروز حادثه مرگ مغزی اعضای آنها به دیگر همنوعان اهدا شود.

آیت‌الله عاملی این روحیه ایثارگری را ستود و افزود: چنین حرکت مبارک می‌تواند در جامعه زمینه‌ساز همگرایی و همدلی بیشتر باشد تا همان شعر معروف سعدی در زمان و روزگار ما شکل عینی و تحققی واقعی پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سالانه از بین افراد دچار مرگ مغزی ۶۰ درصد خانواده‌ها به اهدای عضو رضایت می‌دهند که این آمار روز به روز در حال افزایش است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضرورت اطلاع‌رسانی و تبیین موضوع را به صورت علمی و واقع‌بینانه یادآور شد و اضافه کرد: مسئولان امر باید در این حوزه ورود پیدا کنند تا اذهان روشن‌تر و دیدگاه‌ها در این بخش مثبت و کارآمد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از سه خانواده اهداکننده عضو فرزندان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

استان اردبیل سالانه با اهدای اعضای بدن افراد دچار مرگ مغزی جز استان‌های پیشرو در اهدای عضو به شمار می‌رود که در ۲ ماه گذشته پنج مورد رضایت از خانواده‌ها جلب و پیکر افراد متوفی برای اهدای عضو به تهران ارسال شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1231075

مهمترین اخبار ایران و جهان: