نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 11:00

۴۲  گروه نمایشی دارای شناسنامه در خراسان رضوی وجود دارد

تربت حیدریه ـ رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکنون در سطح خراسان رضوی۴۲ گروه نمایشی تحت پوشش داریم که از امکانات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد روشندل شامگاه یکشنبه در جلسه دیدار چهره با مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه جنوب خراسان رضوی و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان تربت‌حیدریه اظهار کرد: البته این بدان معنا نیست اگر سایر هنرمندان دیگر رشته‌ها به صورت انفرای به فعالیت هنری مشغولند، از این خدمات بهره‌مند نباشد.

رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: در شهرستان تربت‌حیدریه ۱۴۳ نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد ۹۰ نفر معادل ۶۲ درصد مشمول بیمه پایه صندوق اعتباری هنر هستند.

وی با بیان اینکه این رقم از میانگین عضویت که حدود ۵۰ درصد است، بالاتر و رقم خوبی است، افزود: بر این اساس به لحاظ تعداد اعضا رتبه هنر تربت‌حیدریه در جایگاه هشتم استان قرار دارد.

روشندل ادامه داد: از مجموع اعضای یاد شده، پنج نفر مشمول دریافت مستمری هستند و ۱۲۷ نفر نیز هنر کارت دریافت کرده‌اند.

رئیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: یک نفر نیز خادم هنر و مفهومش آن است چون اکنون مستمری دریافت می‌کند، بعد مرگش همسر وی موظف‌بگیر خواهد کرد.

وی در پیوند با فراوانی هنرمندان این خطه که عضو صندوق هستند نیز، گفت: از حوزه نمایش ۶۶ نفر، از حوزه موسیقی ۳۱ نفر و از بخش هنرهای تجسمی ۱۳ نفر عضو هستند.

بهترین شیوه تکریم اصحاب فرهنگ و هنر؛ دیدار چهره به چهره

فاطمه نخعی‌نیا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز در ادامه اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار چهره به چهره و دریافت مشکلات و مسائل صنفی اصحاب فرهنگ و هنر، بهترین شیوه تکریم این عزیزان است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه افزود: بر این اساس امروز میزبان مسؤول صندوق اعتباری هنر استان، رئیس گروه هنری و نماینده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در کمیته تکریم هستیم تا از نزدیک شنونده واگویه‌های مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه تربت‌حیریه شامل زاوه، مه‌ولات، خواف و رشتخوار و همچنین اعضای انجمن‌های هنری شهرستان تربت‌حیدریه هستیم.

وی از هنرمندان این خطه خواست با توجه به ظرفیت‌های خوب و امکانات ارزشمندی که صندوق اعتباری هنر در اختیار اعضا قرار می‌دهد، نسبت به ثبت نام و به عضویت در آمدن آن اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1229431

مهمترین اخبار ایران و جهان: