نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 10:59

پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان وام صندوق قرض‌الحسنه بسیج‌دراردستان

اردستان-فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان گفت: در سال گذشته، بیش از ۴ میلیارد تومان وام توسط صندوق قرض الحسنه بسیج به افراد نیازمند پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار روح الله صنعتکار صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در شهرستان اردستان تعداد ۵۵ صندوق قرض الحسنه تشکیل شده که از این تعداد صندوق تشکیل شده، حدود ۳۹ صندوق فعال هستند و این صندوق‌های قرض الحسنه به طور کلی دستورالعمل‌های مخصوص به خود را دارند.

وی افزود: وام‌های صندوق قرض الحسنه بسیج از مبلغ ۵ میلیون تومان و مبالغ بیشتر و همچنین در راستای کمک هزینه جهیزیه بوده که در سال قبل بیش از ۴ میلیارد تومان وام صندوق قرض الحسنه پرداخت شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان تصریح کرد: این صندوق‌ها به صورت کاملاً مردمی و با محوریت پایگاه بسیج هر محله اداره می‌شود که هدف تشکیل آن نیز کمک و گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی مردم بوده همچنین این نوع وام‌ها بدون سود و کارمزد است.

صنعتکار با بیان اینکه هدف گروه‌های جهادی خدمت‌رسانی به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی است، خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی بسیج اردستان که شامل خواهران و برادران بسیجی بوده به طور خالصانه و بدون دریافت پاداش مادی در محلات و دیگر نقاط شهرستان خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: خدمات گروه‌های جهادی در خارج از استان نیز همچون کمک به مناطق سیل و زلزله‌زده نقاط مختلف کشور انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان بیان کرد: خدمات گروه‌های جهادی در عرصه‌ها و دوران مختلف صورت می‌گیرد همچون در دوران کرونا، بحث بهداشت و بسته‌های معیشتی که بین مردم توزیع شد.

صنعتکار با اشاره به ثبت ۷۴ گروه جهادی از اردستان در سامانه استان و فعال بودن ۵۰ گروه از آنان، تصریح کرد: اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج پزشکی، دانش آموزی، دانشجویی و غیره گروه‌های جهادی داشته و در حال خدمت‌رسانی هستند همچنین گروه جهادی بسیج جامعه پزشکی نیز در راستای جلوگیری از بیماری سالک فعالیت می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1196775

مهمترین اخبار ایران و جهان: