نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 14:11

افتتاح ۲۱ پروژه ورزشی و ۱۰ اتاق بهداشت در استان سمنان

۲۱ پروژه ورزشی طرح شهید سلیمانی و ۱۰ اتاق بهداشت در استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین افتتاحیه همزمان ۲۱ پروژه طرح شهید سلیمانی و ۱۰ اتاق بهداشت در سراسر استان سمنان پیش از ظهر امروز با حضور ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و جعفری، مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در مجموعه ورزشی پوریای ولی سمنان برگزار شد.

روح‌الله حسنی، سرپرست معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان سمنان در این آیین گفت: سهم استان در طرح شهید سلیمانی ایجاد ۴۵ طرح ورزشی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان است و اکنون ۹۰ درصد اعتبارات جذب شده است و ۱۰ درصد در مرحله امضای قرارداد برای جذب اعتبار قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۴۰ طرح ورزشی در آموزش و پرورش استان سمنان در قالب طرح شهید سلیمانی به بهره‌برداری رسید، افزود: ۲ فضا از ۴۵ فضای ورزشی تابستان امسال افتتاح می‌شود و سه سالن سقف بلند نیز در مرحله بتن‌ریزی و فونداسیون است.

سرپرست معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش سمنان ادامه داد: طرح شهید سلیمانی نهضت طراحی، ایجاد، متناسب‌سازی و بهینه‌سازی ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی آموزش و پرورش است که اسفند ۱۴۰۰ با همت دولت سیزدهم کلید خورد.

حسنی خاطرنشان کرد: ۲۳ زمین مصنوعی در ابعاد مختلف، سه سالن ورزشی سقف بلند و ۱۶ سالن ورزشی کوچک یا کلاس درس تربیت‌ بدنی مسقف، ۲ فضای ورزشی ساحلی و یک زمین فوتبال، جزو ۴۵ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در استان سمنان است.

وی ادامه داد: تعدادی از ۴۵ طرح ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی سال گذشته به بهره‌برداری رسید و ۲۱ طرح اکنون افتتاح شد.

سرپرست معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش و پرورش سمنان خاطرنشان کرد: ۱۰ اتاق بهداشت در شهرهای مختلف نیز امسال همراه با افتتاح طرح‌های ورزشی در آموزش و پرورش استان سمنان به بهره‌برداری رسید.

به گفته حسنی، طرح شهید سلیمانی ادامه‌دار است و در مرحله استمرار ایجاد پنج فضای ورزشی دیگر برنامه‌ریزی شد و امکان افزایش تعداد طرح‌ها در مرحله دوم وجود دارد.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی با رویکرد مشارکتی در راستای اجرای سند تحول بنیادین و سند تحول دولت مردمی اجرا می‌شود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1249431

مهمترین اخبار ایران و جهان: