نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 20:42

ضرورت تشکیل شبکه اطلاع‌رسانی هماهنگ مدیریت بحران

اراک- مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی گفت: بعد رسانه‌ای مدیریت بحران باید تقویت شود و باید بتوانیم شبکه‌ی اطلاع‌رسانی هماهنگ را در این حوزه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طالبی در نشست بررسی نقش رسانه در مدیریت بحران با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان و جمعی از اصحاب رسانه بیان کرد: رسانه‌ها باید این آمادگی را داشته باشند که در مواقع بحران در کمترین زمان نقش‌آفرینی کنند و ضروری است مانوری از این حیث داشته باشیم.

وی ادامه داد: آنچه باید به‌عنوان کارکرد رسانه در بحران از آن یاد کنیم هم بحث رصد و پایش محیط است و هم آموزش و اطلاع‌رسانی‌ای که می‌تواند یک هماهنگی و همبستگی را در شرایط بحران ایجاد کند.

طالبی تصریح کرد: شرایط ورود رسانه به بحران راهبرد فعال و مشخصی نیست و شاید نتوانسته‌ایم این انسجام را ایجاد کنیم لذا باید به سمت یک راهبرد فعال در این حوزه حرکت کنیم.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی اضافه کرد: اگر رسانه‌های رسمی نتوانند در مدیریت بحران نقش فعالی داشته باشند باید منتظر شایعات و ایجاد نگرانی در افکار عمومی باشیم لذا می‌طلبد که این مشکل را با پر کردن خلأها مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه باید در شرایط بحران آمادگی کافی را داشته باشد تا علاوه بر کمک به مسئولین و فرماندهان میدانی در صحنه حادثه، در مدیریت صحیح افکار عمومی ایفای نقش کند.

طالبی، مدیریت رسانه‌ای بحران را مستلزم آموزش رسانه‌ها و مدیران مرتبط دانست و افزود: حضور در شرایط بحران ملزومات و تجهیزات خود را می‌طلبد و باید از هر حیث آمادگی لازم وجود داشته باشد لذا امیدواریم بتوانیم به بعد رسانه‌ای مدیریت بحران تلنگری را وارد کنیم و بتوانیم شبکه‌ی اطلاع‌رسانی هماهنگ را در این حوزه داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225731

مهمترین اخبار ایران و جهان: