نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 08:53

اجرای 150 برنامه دهه کرامت در پرند توسط کانون خدمت رضوی

دبیر کانون خدمت رضوی شهر پرند با اشاره به اجرای 150 برنامه در دهه کرامت گفت: ۱۶۰ نفر از مردم پرند در این کانون عضویت دارند و این امکان در سال جاری وجود دارد که تعداد ۱۰۰ نفر دیگر از افراد متخصص و متعهد کانون خدمت رضوی در حوزه‌های تخصصی جذب کنیم.

حسن خیرآبادی دبیر کانون خدمت رضوی شهر پرند همزمان با میلاد حضرت معصومه(س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پرند با اشاره به تاریخچه و اهداف تشکیل کانون خدمت رضوی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ و با دستور مقام معظم رهبری و در زمان تولیت آیت الله رئیسی در حرم مطهر رضوی ابلاغیه‌ای صادر شد بدین مضمون که تمام مردم شریف ایران می‌توانند به عنوان خادم‌یار در حرم مطهر رضوی به صورت افتخاری، کشیک تشرفی داشته باشند، براین اساس بنیاد کرامت رضوی تشکیل و متولی امورات خادم‌یاری شد. 

وی در ادامه گفت: به دنبال آن کانون خدمت رضوی در استان‌ها به عنوان دبیرخانه کانون خدمت رضوی استان تشکیل و در مناطق و شهرستان‌های زیر مجموعه استان هم به عنوان دفاتر کانون خدمت رضوی فعالیت خود را آغاز کردند. 

دبیر کانون خدمت رضوی شهر پرند در خصوص ویژگی‌های خادم‌یاران رضوی و اینکه چه کسانی می‌توانند عضو این کانون شوند بیان کرد: هر خادم یاری که می‌خواهد خادم این کانون شود و از کشیک حرم مطهر رضوی استفاده کند باید در حوزه سرزمینی محل سکونت خود در تخصص‌های مشاوره‌های تخصصی تحصیلی، مشاوره‌های تخصصی در حوزه خانواده (گارگاه‌های تخصصی)، مشاوره حقوقی و وکالت، مشاوره روانشناسی خانواده، کارگاه‌های تخصصی در زمینه‌های فرزندان، خانواده، ازدواج و فرزندآوری فعالیت کرده و پس از تایید مسؤول کانون و دبیر شهر یا شهرستان در سامانه امکان انتخاب کشیک در روز مورد نظر در حرم مطهر رضوی را داشته و می‌تواند پس از انجام رزرو به حرم مطهر مشرف و کشیک خود را انجام دهد. 

وی در ادامه تاکید کرد: فعالیت کانون خدمت رضوی در تخصص‌های ذکر شده به صورت کاملاً رایگان و در مناسبت‌های سالیانه به مردم شهر پرند انجام می‌گیرد. 

خیرآبادی در ادامه از فعالیت‌های انجام شده این کانون در شهر پرند طی سال گذشته گفت: کانون خدمت رضوی در سال ۱۴۰۱ برپایی میزهای تخصصی خدمت، اعزام زائران اولی به صورت رایگان به مشهد مقدس با مشارکت شرکت عمران و کمیته امداد امام خمینی(ره)، اهدای جهیزیه، سیسمونی نوزاد، تهیه و تعمیر اقلام ضروری مثل یخچال و ماشین لباسشویی و پکیج، تهیه بسته‌های معیشتی با همکاری تعدادی از مساجد، اجرای ۵۰ برنامه متنوع در دهه کرامت سال گذشته از جمله فعالیت‌های این کانون در شهر پرند بوده است.

دبیر کانون خدمت رضوی شهر پرند در مورد برنامه‌های کانون در سال جدید تصریح کرد: در سال جدید و آغاز دهه کرامت که از ۳۱ اردیبهشت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا دهم خرداد ولادت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام است، ۱۵۰ برنامه خدمتی در شهر پرند با همکاری ادارات و نهادهای شهر پرند برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن روز دختر، چایخانه حضرتی، بدرقه زائرین بیت‌الله‌الحرام در فرودگاه امام خمینی(ره)، ویژه برنامه تجدید میثاق با شهدا در بهشت زهرا، برنامه‌های متنوع از جمله آزادی زندانیان غیر عمد، زائران اولی جهت اعزام به مشهد مقدس، توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم‌برخوردار، شناسایی خانواده‌های دارای بیماری صعب‌العلاج، تامین داروهای کمیاب جهت بیماری‌های خاص، شناسایی دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌برخوردار و کمک به خانواده‌های آنها و اردوهای مذهبی و تفریحی ویژه نوجوان و جوانان از جمله برنامه های دهه کرامت در پرند است.

دبیر کانون خدمت رضوی شهر پرند ادامه داد: همچنین برپایی چایخانه حضرتی با همکاری شهرداری پرند، برگزاری میزهای خدمت با همکاری شرکت عمران شهر پرند، اجرای میزهای خدمت تخصصی در مساجد و فازها و شهرک‌ها به صورت  هفتگی و ثابت از دیگر برنامه‌های این کانون در شهر پرند خواهد بود. 

وی در ادامه ضمن درخواست از مسئولین شهرستانی و شهر پرند جهت یاری کانون خدمت رضوی بیان کرد: از مسوولان انتظار داریم با توجه به ارائه خدمات این کانون در شهر پرند به صورت کاملاً رایگان و استفاده از افراد متخصص در حوزه‌های اعلام شده ما را در فراهم کردن زیرساخت‌های اولیه انجام خدمت، یاری کنند، متاسفانه با گذشت یک سال از استقرار کانون خدمت رضوی شهر پرند در این شهر هنوز این کانون دارای دفتر مستقل نمی‌باشد و مرکز فعالیت این کانون در حال حاضر مسجد امام رضا(ع) در فاز ۵ است.

خیرآبادی در خصوص جذب نفرات جدید در کانون خدمت رضوی شهر پرند گفت: این کانون در حوزه‌های تخصصی کانون حقوقی، کانون مشاوره، کانون سلامت، کانون قرآنی، کانون اشتغال‌زایی، کانون تعلیم و تربیت، کانون بانوان و خانواده، کانون وقف و نذر، از افراد متخصص و متعهد شهر به صورت یاوران رضوی جذب خواهد داشت که این بزرگواران هم پس از طی مراحل اولیه ثبت‌نام و تایید آستان قدس رضوی فعالیت خود را در کانون آغاز خواهند کرد و پس از طی دوره‌ای از انجام فعالیت خود، تبدیل به خادم‌یار شده تا از خدمت افتخاری در حرم امام رضا(ع) که آرزوی هر ایرانی است بهره‌مند شوند. 

وی تعداد اعضای کانون خدمت رضوی در شهر پرند را ۱۶۰ نفر اعلام کرد و افزود: این امکان در سال جاری وجود دارد که ما تعداد ۱۰۰ نفر دیگر از افراد متخصص و متعهد کانون خدمت رضوی در حوزه‌های تخصصی جذب کنیم. 

دبیر کانون خدمت رضوی شهر پرند در پایان از تمامی مردم شهر پرند، خیرین و نیکوکاران، جهت عضویت در مجمع خیرین رضوی شهر پرند دعوت به عمل آورد تا خادمین بارگاه علی‌‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام را در خدمت‌رسانی بهتر به مردم شریف شهر پرند و گسترش عطر شمیم رضوی یاری رسانند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1226675

مهمترین اخبار ایران و جهان: