نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1402 - 00:41

حفظ کاربری ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و گلخانه‌ای لرستان

خرم‌آباد- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان از حفظ کاربری ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و گلخانه‌ای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام میردریکوند امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران از تشکیل چهارمین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک لرستان، اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی، پیامدهای مختلفی به همراه دارد که از جمله می‌توان به کاهش تولید محصولات کشاورزی، توسعه تولید پایدار، تأمین امنیت غذایی و آسیب رساندن به محیط زیست اشاره کرد که تقریباً همگی این موارد با بقا و امنیت کشور ارتباط مستقیم و تنگاتنگ دارند.

وی گفت: در این کمیسیون ۲۲ پرونده مطرح شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته با ۱۰ پرونده موافقت و ۱۲ پرونده برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی موکول شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: این طرح‌ها به مساحت کل ۱۷۶ هزار و ۶۹۸ متر مربع با موضوع گلخانه، پرواربندی گوساله و بره، پرورش گاو شیری، پرورش مرغ گوشتی، پرورش ماهی، انواع شور و ترشیجات، بسته بندی عسل و حبوبات، پرورش قارچ دلمه، اتاقک کارگری و نگهبانی، مسکونی، تولید جعبه پلاستیکی، میدان میوه و تره بار و… بوده است.

میر دریکوند، ادامه داد: ۲۲ پرونده در سطح شهرستان‌های خرم‌آباد، چگنی، سلسله، ازنا، دورود، الیگودرز، کوهدشت، رومشکان، پلدختر در این جلسه با تأکید بر حفظ کاربری اراضی و تقویت زنجیره‌های تولید و امنیت غذایی، بررسی و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: هر گونه تغییر کاربری بدون دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک خلاف است و خریداران زمین‌های کشاورزی و باغی قبل از انجام هر گونه معامله باید وضعیت کاربری زمین را از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی استعلام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195775

مهمترین اخبار ایران و جهان: