نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 14:41

زنگ خطر بی‌حجابی برای مردم و مسئولان به صدا درآمد

یزد- امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه بی حجابی پدیده وارداتی استکبار جهانی است، گفت: زنگ خطر بی حجابی در جامعه برای مسئولان و مردم به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی در خطبه های این هفته نمازجمعه بهاباد با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد روز فتح خرمشهر به دست نیروهای مسلح در سال ۶۱ بود که در تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله بی‌نظیر است و درس عبرت تاریخی به دشمنان داد.

امام جمعه موقت بهاباد بیان کرد: حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از برگ‌های زرین تاریخ انقلاب و مردم ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است که باعث پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی شد.

رئیس حوزه علمیه بهاباد همچنین با گرامیداشت ۳۰ اردیبهشت، روز ملی جمعیت و با اشاره به اینکه احکام ثانویه زیادی در بحث جمعیت حاکم است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب امروز حکم داده‌اند که ترکیب جمعیتی کشور باید همراه با جوانان پرشور نگه داشته شود و مسائل مالی و شغلی نمی‌تواند در برابر این حکم قرار گیرد.

اخوان بهابادی بیان کرد: امروز وظیفه همگان است که ازدواج و فرزندآوری را حمایت کنند تا کشور جوانی جمعیت خود را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت فراوان، از مؤلفه‌های مهم قدرت است، افزود: یکی از اولویت‌های فرهنگی، موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه موقت بهاباد با تاکید بر اینکه سختی‌ها نباید عاملی برای کاهش جمعیت باشد، تصریح کرد: دشمن به دنبال تحقق کاهش جمعیت در کشور است زیرا می‌داند اگر جمعیت پیر شود، حرکت و پیشرفت و توسعه در کشور متوقف می‌شود و آنها به اهداف خود دست پیدا می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر و آغاز دهه کرامت را تبریک گفت و افزود: دهه کرامت فرصت مغتنمی است که به‌ دنبال استفاده از برکت وجود حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) باشیم.

امام جمعه موقت بهاباد اظهار داشت: در دین مبین اسلام دختران و زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند؛ این بانوی گرامی آنچنان گوی سبقت را در تقوا، ایمان و ولایتمداری از دیگران ربود که امام رضا (ع) در این باره می‌فرمایند: «کسی که حضرت معصومه(س) را با شناخت زیارت کند، بهشت بر او واجب است.»

وی دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ رضوی دانست و گفت: این فرهنگ را باید در جامعه خود جاری و ساری کنیم.

امام جمعه موقت بهاباد همچنین فرا رسیدن روز دختر را گرامی داشت و افزود: دختران جامعه اسلامی دینداری و انقلابی بودن را از حضرت معصومه(س) برای سعادت دنیا و آخرت، خود الگو قرار دهند.

وی با اشاره به مسئله عفاف و حجاب و پوشش دختران در جامعه اسلامی افزود: بی‌حجابی یک پدیده شوم و محصول وارداتی استکبار بین دختران و زنان است.

اخوان بهابادی با بیان اینکه مسئله حجاب و عفاف در جامعه، زنگ خطری برای مسئولان و مردم است، اظهار داشت: مسئولان در این زمینه اقدام کنند و از بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه جلوگیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222631

مهمترین اخبار ایران و جهان: