نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 11:03

ثبت ۱1۰۰ قراداد اجاره در سامانه معاملات املاک/ دریافت کد رهگیری رایگان و ۲۴ ساعته است

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ قرارداد در سامانه معاملات املاک با امضای موجر، مستاجر و حداقل دو شاهد منعقد می‌شود و کد رهگیری به صورت رایگان برای طرفین قرارداد صادر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم آغاز به کار رسمی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور صبح امروز با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام شد. در ابتدای این مراسم، هادی عباسی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به اهمیت ساماندهی اجاره مسکن اظهار داشت: اصولا در روابط اجتماعی و اقتصادی قرارداد از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و همه روابط در سطوح مختلف نوعی قرارداد به حساب می‌آید.

وی افزود:دنیا به سمت هوشمندسازی قرارداد و بسترسازی قراردادها حرکت کرده است و در بستر قراردادهای هوشمند فرصت تبادل قرارداد بین دو نفر را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول گفت: سامانه املاک و مستغلات یک بستر هوشمند قرارداد است و امکان تبادل قرارداد یک به یک را فراهم می‌کند که برای اولین‌بار در کشور راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در بیان فرآیند ثبت قرارداد اجاره مسکن خاطرنشان کرد: قرارداد در این سامانه با امضای موجر، مستاجر و حداقل دو شاهد منعقد می‌شود و کد رهگیری به صورت رایگان برای طرفین قرارداد صادر خواهد شد.

عباسی گفت: این قرارداد اجاره با تایید طرفین قابل استناد است و تاکنون بیش از ۱1۰۰ قرارداد اجاره در این سامانه به ثبت رسیده است و این فرآیند به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235075

مهمترین اخبار ایران و جهان: