نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 14:04

پروژه انتقال آب سد گاران به دریاچه زریوار عملیاتی شد

مریوان - استاندار کردستان از عملیاتی شدن پروژه انتقال آب سد گاران به دریاچه زریوار خبر داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خبر خوش انتقال آب از سد گاران به دریاچه زریوار موجب شادی دوستداران محیط زیست و حافظان منابع طبیعی و آحاد مردم کردستان شد.

وی افزود: جلسات مربوط به احیای تالاب زریوار و اقدامات انجام گرفته برای نجات بخشی این سرمایه خدادادی و بی‌نظیر ناکافی بوده و باید کارهای اساسی و اثرگذار در این رابطه انجام شود.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: پس از گذشت کمتر از یکسال از تأکیدات و پیگیری‌های مستمر و با تلاش و همت شبانه روزی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، مشاوران و پیمانکاران تحویل آب از سد گاران و از محل تخصیص زیست محیطی جهت احیای دریاچه زریوار به میزان ۲۰۰ لیتر در ثانیه به سوی دریاچه زریوار روانه شد.

وی افزود: بنا به گزارشی که شرکت آب منطقه‌ای کردستان منتشر کرده است سالیانه معادل ۳.۶ میلیون متر مکعب آب سالم و گوارا از سد گاران و با هزینه ۴ میلیارد تومان که بابت تجهیزات، احداث حوضچه‌ها، ۲۱ کیلومتر حفر کانال و ۳۰ کیلومتر خط لوله اصلی هزینه شده است نوید بخش روزهای بهتر برای تالاب زریوار و بیانگر انجام و تحقق وعده‌ها برای حفظ حیات مهمترین دریاچه آب شیرین ایران و جهان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1233275

مهمترین اخبار ایران و جهان: