نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 15:17

اسلام غرب را از بحران معنویت نجات خواهد داد

اردبیل- رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: اسلام ناب محمدی برخاسته از آموزه‌های دینی و صادر شده از ایران اسلامی، غرب را از بحران معنویت نجات خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا سلیمانی پیش از ظهر یکشنبه در اجلاسیه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی در حسینیه ثارالله استان اردبیل اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران اقدامی با ارزش و تأثیرگذار را در جهان بنیان گذاشت و آن حرکتی عظیم به سمت بیداری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه شهدا اسناد زنده حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: جنگ یکی از منفورترین کلمات در دنیا و دفاع یکی از مقدس‌ترین کلمات است که ایران اسلامی در مقابل جنگ تحمیل شده، دفاعی مقدس و جانانه را از خود نشان داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی در ۲۰۰ سال اخیر اقدامی بی‌نظیر است، گفت: گرچه ایران در هشت سال دفاع مقدس تنها با عراق رودررو بود اما آلمان، فرانسه، بلوک شرق و غرب و تمامی ابرقدرت‌های جهان بر علیه ایران به‌پا خاسته بودند و می‌خواستند ایران را از پای درآورند.

سلیمانی افزود: فرماندهان ایران اسلامی بعد از ۲ سال از انقلاب با فرماندهی امام راحل مدیریتی جهادی شده بودند که توانستند حماسه هشت سال دفاع مقدس را بیافرینند و ما در هشت سال دفاع مقدس دستپاچگی دشمنان و در مقابل آرامش امام راحل را شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صدام به زعم خود قصد داشت در ۲ روز تهران را فتح کند اما هشت سال پشت خاکریزهای ایران زمین‌گیر شد و آنچه نصیبش شد، دخمه‌های تنگ و تاریک و مرگ با ذلت بود.

سلیمانی اضافه کرد: عزت ایران امروز مرهون رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و خون شهدا است که این خون‌های پاک و عظیم کشور را در مقابل تمام توطئه‌ها بیمه کرده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره نوجوانان و دانش‌آموزان، شهید مرحمت بالازاده شهید ۱۱ ساله اهل گرمی را اسوه و اسطوره‌ای برای نوجوانان امروز اعلام کرد و ادامه داد: این شهید ۱۱ ساله خود به نزد رئیس جمهور وقت رفته، فرمان جهاد گرفته و داوطلبانه پای در راه شهادت گذاشته که امروز ما برای هدایت نوجوانان و جوانان به چنین روحیه‌هایی نیاز داریم.

سلیمانی بیان کرد: مرحمت بالازاده درس خود را از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) فرا گرفته بود و امروز اگر این روحیه معنوی در کشور ما ساری و جاری باشد، می‌توانیم بر تمام توطئه‌ها فائق بیاییم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دفاع هشت ساله ایران در مقابل ایادی غرب و شرق نشان داد که جمهوری اسلامی حق و آنچه باطل و رفتنی است، اندیشه‌های شوم استکبار و دشمنان است که هدفشان در طول ۴۴ سال گذشته ساقط کردن انقلاب سلامی بوده است.

سلیمانی مدیریت اصلی انقلاب اسلامی را به دست ولایت فقیه مقام معظم رهبری، مدیریت جهانی اعلام کرد و گفت: امروز نظام اسلامی در دنیا حرف اول را می‌زند که به پشتوانه ملتی منسجم و رهبری شجاع، حکیم و فرزانه توانسته راه را از بیراهه جدا کرده و بتواند ایران را به قله‌های رفیع عزت برساند.

وی تصریح کرد: غرب امروز گرفتار پوچی و سردرگمی است و اسلام می‌تواند غرب را از بحران معنویت نجات دهد و اکنون مشاهده می‌کنیم که تمام کشورها با الهام گرفتن از الگوی انقلاب اسلامی راه خود را پیدا می‌کنند.

سلیمانی افزود: اسرائیل و آمریکا امروز بدانند هر تحرکی علیه ایران داشته باشند، ده‌ها برابر آن را پاسخ خواهند گرفت چرا که کشور ما با فرهنگ شهادت زنده و بالنده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان بیان کرد: فرهنگ شهادت در هر کشوری جریان داشته باشد آن جامعه از تمام آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی مصون خواهد ماند و امام راحل ۴۰ سال پیش در جنگ تحمیلی این اندیشه را به جهان صادر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1211431

مهمترین اخبار ایران و جهان: