نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 10:44

تحول در روکش آسفالت محورهای کریدوری استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی روکش آسفالت حدود ۳۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی و کریدوری استان بوشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این میزان روکش تقویتی، حفاظتی و لکه گیری در استان بوشهر بی سابقه است که نشان از اهتمام ویژه دولت سیزدهم به بهسازی راه‌های ارتباطی بوشهراست.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ۱۲۰ کیلومتر روکش‌های حفاظتی، ۵۰ کیلومتر لکه گیری، ۵۰ کیلومتر روکش تقویتی، ۴۰ کیلومتر درزگیری و ۳۰ کیلومتر ماسه آسفالت در دستور کار سال جاری استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: این اقدامات با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال از منابع ملی و برآورد ۱۰۰ هزار تن آسفالت در محورهای کریدوری استان اجرایی می‌شود که شامل محور بوشهر- برازجان به کنار تخته و همچنین محور دیلم - گناوه- برازجان و بوشهر-خورموج-کنگان- عسلویه است.

وی یادآور شد: این اقدامات نقش بسزایی در افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی، ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یادآور شد: سال گذشته قریب ۱۸۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان انجام شد که برای امسال شاهد رشد ۶۰ درصدی این خدمت هستیم و انتظار می‌رود با جذب اعتبارات بیشتر، از تعهد استان فراتر برویم. گفتنی است این استان افزون بر ۴۶۰۰ هزار کیلومتر راه ارتباطی برون شهری اعم از اصلی و فرعی دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1210675

مهمترین اخبار ایران و جهان: