نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 15:16

وزیر سرمایه‌گذاری عربستان: ریاض می‌خواهد پل اتصال جهان عرب به چین باشد

وزیر سرمایه‌گذاری عربستان گفت، ریاض برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود با چین همکاری خواهد کرد و عربستان متعهد است تا به عنوان پلی که جهان عرب را به چین متصل می‌کند، عمل کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از العربیه، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان گفت، افزایش مبادلات تجاری با چین، فرصت‌های امیدوارکننده‌ای برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

خالد الفالح گفت، زمان آن فرا رسیده است که چین یک شریک راهبردی بزرگ برای توسعه در منطقه باشد.

الفالح در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه مجمع همکاری‌های اقتصادی کشورهای عربی و چین ریاض افزود، افزایش مبادلات تجاری با چین فرصت‌های امیدوارکننده‌ای را برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

این مقام سعودی خاطرنشان کرد، این کشور برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود با چین همکاری خواهد کرد و عربستان متعهد است تا به عنوان پلی که جهان عرب را به چین متصل می‌کند، عمل کند.

صبح امروز (یکشنبه، ۱۱ژوئن) فعالیت‌های بزرگترین گردهمایی اقتصادی کشورهای عربی و چین در ریاض آغاز شد. طبق گزارش‌های رسانه‌ای، انتظار می‌رود در دو روز برگزاری این مجمع اقتصادی قراردادهایی به ارزش بیش از ۴۰میلیارد دلار امضا شود.  کشورهای عضو مجمع هدف از تلاش‌های خود را ساختن روندی به سمت عصر جدید انرژی، با حمایت از تنوع اقتصادی عنوان کرده‌اند.

چین که میزبان و میانجی‌گر توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط عربی بود، با پروژه‌های اقتصادی و گسترش مناسبات تجاری به دنبال ضور پررنگ‌تر در غرب ‌آسیاست و از روندهای همگرایی حمایت می‌کند. اخیرا «وانگ ون‌بین»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه از تشکیل ائتلاف دریایی میان ایران و سایر کشورهای منطقه استقبال کرده و آن برای صلح و ثبات منطقه مهم دانسته بود.

وزیر خارجه عربستان نیز از سخنران مراسم افتتاحیه بود و از گسترش روابط کشورهای عربی با چین حمایت کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1277675

مهمترین اخبار ایران و جهان: