نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 09:46

ردیف اعتباری ویژه ای برای خراسان جنوبی دیده شود

بیرجند - استاندار خراسان جنوبی گفت: برای اجرای بهتر طرح 2020 در استان باید ردیف اعتباری ویژه ای در نظر گرفته شود یا اعتبار مورد نیاز به دستگاه های متولی اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح یک شنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان جنوبی با موضوع محلات کم‌برخوردار، اظهار کرد: طرح ۲۰۲۰ از طرح‌های بسیار خوب در دولت سیزدهم بوده که باید دستگاه‌های اجرایی استان از این فرصت برای بهره مندی محلات کم برخوردار و توانمندسازی این محلات استفاده کرده و اطلاعات این محلات را در سامانه مربوطه توت ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت ۱۱ تفاهم‌نامه منعقد شده در راستای طرح ۲۰۲۰ در استان استفاده شود، تصریح کرد: در راستای هر چه بهتر استفاده کردن از فرصت این طرح نیاز به ارتباط‌گیری بیشتر مدیران و فرمانداران با متولیان امر در مرکز کشور برای اثر گذاری بیشتر در محلات کم‌برخوردار استان است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: باید افراد مشمول در این طرح از جمله دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، زنان سرپرست خانوار و فعالان اجتماعی برای برخورداری از مزایای ایجاد شده شناسایی شوند.

‌قناعت گفت: نرخ رشد اقتصادی خراسان جنوبی نسبت به دیگر استان‌های کشور پایین بوده به همین سبب انتظار می‌رود ستاد توانمندسازی و تحول محلات کمتر برخوردار، به این استان محروم توجه ویژه‌تری داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص موجود در هر استان برای اجرای هر طرحی از جمله طرح ۲۰۲۰ نباید نسخه واحدی پیچیده شود و حتماً مسائل و ویژگی‌های هر منطقه در اجرای طرح باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی خواستار افزایش تعداد محلات خراسان جنوبی در طرح توانمندسازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار شد و خاطرنشان کرد: برای اجرای بهتر این طرح در استان باید ردیف اعتباری ویژه در نظر گرفته شود یا اعتبار مورد نیاز به دستگاه‌های متولی این طرح اختصاص یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276675

مهمترین اخبار ایران و جهان: