نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 11:45

توجه ویژه دولت سیزدهم به میراث فرهنگی و گردشگری

قزوین- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: با سفر ریاست جمهوری به قزوین بار دیگر حفاظت از میراث فرهنگی قزوین با جدیت ادامه دار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خزائلی صبح شنبه در آئین ملی نکوداشت پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی و میراث مکتوب اظهار کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به موضوعات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به سفر رئیس جمهور به قزوین در اردیبهشت ماه سال گذشته و بازدید از دولتخانه صفوی ادامه داد: طی این سفر ١۵٠ میلیارد تومان اعتبار به موضوعات میراث فرهنگی اختصاص داده شد که قرار است طی سه سال اختصاص یابد و تا کنون حدود ٧٠ درصد از اعتبار سال اول تخصیص داده شده است.

این مسئول عنوان کرد: آزادسازی فضای دولتخانه صفوی در قزوین از موضوعات مهم در سفر رهبر معظم انقلاب بود که بخشی از آن طی این سفر اتفاق افتاده بود و بخش‌های باقی مانده نیز در سفر رئیس جمهور به قزوین مورد توجه قرار گرفت و امروز این روند تسریع شده است.

وی مطرح کرد: واگذاری مدرسه متروکه گازرخان در جوار قلعه الموت به میراث فرهنگی و تغییر کاربری آن و نیز تبدیل آن به موزه و فروشگاه صنایع دستی ویژه منطقه از دیگر مصوبات سفر بود که انتقال سند از آموزش و پرورش به میراث انجام شده و امیدواریم بتوانیم در ماه‌های آینده تغییرات لازم را در این فضا ایجاد نمائیم.

این مسئول در خاتمه گفت: رویدادی که امروز اتفاق می‌افتد و رونمایی از این اثر هنری بار دیگر به قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور تاکید می‌کند چرا که این شاخصه امروز در کل کشور ارزش افزوده ویژه قزوین شناخته می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224375

مهمترین اخبار ایران و جهان: