نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 22:36

اعتماد به مردم از ویژگی های بازر امام راحل بود

ارومیه نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتماد به مردم و تکیه بر قدرت آنان یکی از ویژه گیهای اصلی امام راحل بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عسگر دیرباز عصر شنبه در مراسم گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مهاباد اظهار کرد: اعتماد به مردم و تکیه بر قدرت آنان یکی از ویژگی‌های اصلی امام راحل بود که با بهره گیری از ظرفیت‌های مردم کشورمان توانست بر استکبار پیروز شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مردم را ولی نعمت و صاحبان واقعی انقلاب می‌دانست و همیشه یاور مظلومان و مستضعفان بود، گفت: مردم از دیدگاه حضرت امام در دوران مبارزه به تمام اقشار با مذاهب و افکار مختلف تعلق می‌گرفت و هیچ فرقی در بین آنان قائل نبود.

آیت الله دیرباز، با بیان اینکه مخالفت در دوران رژیم پهلوی در تمام سطح گسترش یافته بود، گفت: امام راحل زمانی مردم را به مبارزه با رژیم پهلوی دعوت کرد که خود نیز وارد میدان مبارزه شده بود.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام (ره) گفت: اثرگذاری اندیشه امام در جهان اسلام پیامبرگونه بود و این تأثیر در جهان به طوری گسترش یافت که همه سیاسیون و حتی دشمنان اذعان دارند که این مرد بزرگ نگاه دنیا را تغییر داده است.

حسن عباسی، با بیان اینکه نهضت امام استکبارستیزی را در جهان اسلام زنده کرد، افزود: امام خمینی (ره) تمام تلاش خود را به کار گرفت تا امت اسلامی را بیدار و متوجه مهمترین خطرات تهدید کننده جهان اسلام کند و در این راه پیروز شد.

عباسی، به بررسی ابعاد مختلف شخصیت امام راحل پرداخت و گفت: اگر زوایای زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گیرد یکی از برجسته‌ترین ابعاد آن عنایت خاص ایشان به خانواده و فرزندان بوده است.

وی اضافه کرد: نقش خانواده‌ها در سیره امام راحل و اثر آنها در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست بنابراین کسانی که دوستدار نظام و انقلاب اسلامی هستند باید با پیروی از ایشان در تربیت نسلی مؤمن و انقلابی اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259931

مهمترین اخبار ایران و جهان: