نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 20:50

افتتاح فاز اول پروژه بزرگ فیبر نوری در بندرچارک همزمان با ۱۰۰ شهر کشور

فاز اول پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب وکارها به مناسبت روز جهانی ارتباطات در بندرچارک همزمان با ۱۰۰ شهر کشور بصورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، آئین افتتاح فاز اول پروژه بزرگ فیبر نوری در بندرچارک همزمان با ۱۰۰ شهر کشور امروز به مناسبت روز جهانی ارتباطات با حضور فواد مراد فرماندار شهرستان بندرلنگه،  احد قویدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله کشمیری امام جمعه موقت در محل یکی از کسب وکارهای بندرچارک از طریق ویدیو کنفرانس در آئین افتتاح فاز اول پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور دکتر رئیسی رئیس جمهور،  عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد دولتی برگزار شد.

امروز در فاز اول این پروژه ۳ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند، همچنین سرویس دهی اپراتور ها در حدود ۱۰۰ شهر در ۳۱ استان که فیبرنوری در آنها راه اندازی شده آغاز شد. 

احد قویدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: با دستور وزیر ارتباطات طرح ایجاد زیرساخت فیبرنوری در کشور با پوشش ۲۰ میلیون خانوار مطرح و تصویب شد.

وی افزود: در تقسیم بندی‌های مربوطه، استانهای هرمزگان و یزد به شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات واگذار گردید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان اضافه کرد: این شرکت فعالیت خود را در استان هرمزگان با شهر بندر چارک آغاز کرد.

قویدل گفت: پوشش شهر چارک به صورت کامل انجام شده شامل ۵ کیلومتر حفاری و اجرای میکرو داکت ۷ کاناله،۳۰ عدد منهول و ۴۵ fat هفت و نیم کیلومتر میکروفیبر با عملیات شوتینگ در کانالهای میکرو داکت کاربرد این پروژه دسترسی مردم و کاربران به اینترنت پرسرعت فیبرنوری است.

وی افرود: با برقراری شبکه فیبر در کشور نیاز به دسترسی شبکه و اینترنت برای تمامی منازل و کسب و کارها ،مراکز آموزشی و درمانی و تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی برآورده می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان یادآور شد: تا این لحظه بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای زیرساخت ایجاد پوشش ۱۲۰۰ خانوار شهر بند چارک هزینه شده و از لحظه راه اندازی موفق فیبر که در دو روز گذشته انجام شد.

وی بیان داشت: تا این لحظه حدود ۱۵۰ ثبت نام داشتیم ۵۰ کاربر متصل شده اند شامل اداره آموزش و پرورش ، ۹ مدرسه و ۴۰ کاربر خانگی که البته نصب و راه اندازی کاربران بسیار زمان بر هست ولی همچنان در حال انجام می‌باشد.

قویدل تاکید کرد: در پایان لازم به ذکر است ،اجرای پروژه تنها با همدلی مسؤولین  استان و شهر ها امکان پذیر است که خوشبختانه در استان هرمزگان تمامی ارگانها، از جمله استانداری ، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، شرکت زیرساخت و مخصوصا شهرداری چارک ،لحظه به لحظه با ما همراه بودند و در برطرف کردن موانع کمک بزرگی کردند.

انتهای پیام/88028

منبع: فارس
شناسه خبر: 1219531

مهمترین اخبار ایران و جهان: