نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 17:26

حسینی در دیدار با خانواده شهیدان افراسیابی و حسینجانی: صبر و استقامت والدین شهدا جلوه‌ای بی‌بدیل از فرهنگ ایثار است

معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز با خانواده شهیدان امیر، رضا، اسماعیل، جواد و ابراهیم افراسیابی و والدین شهیدان محمدرضا محسن و عباس حسینجانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور امروز با خانواده شهیدان افراسیابی و حسینجانی که به ترتیب 5 و سه فرزند خود را در راه دفاع از میهن اسلامی و آرمان های انقلاب تقدیم کرده اند، دیدار و صبر و استقامت مثال زدنی آنان را جلوه‌ای بی بدیل از فرهنگ ایثار و پایداری در مسیر حق و عدالت  دانست و از آنان  قدردانی کرد.

حسینی در این دیدار پای درد و دل خانواده شهیدان والامقام نشست و اطمینان داد که دغدغه های فرهنگی و اجتماعی آنان را پیگیری کند.

 

 

معاون رئیس جمهور در این دیدارها با تجلیل از رشادت و جانفشانی شهیدان افراسیابی و حسینجانی اظهارداشت: مردم ایران عزت و سرافرازی خود را مدیون ایثار و از خود گذشتگی شهیدان و صبر و صلابت خانواده بزرگ شهدا می دانند و همواره قدردان این عزیزان هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه نباید در پیچ و خم‌ها و دل‌مشغولی های زندگی، عیادت از والدین و خانواده شهدا فراموش شود،‌ تصریح کرد: اعضای دولت و بویژه شخص رئیس جمهور محترم به حضور در جمع خانواده شهیدان تاکید و اهتمام دارند و از هر فرصتی برای  دیدار با خانواده شهدا استفاده می کنند و اساساً مسئولان از دیدار و گفت و گو با والدین شهدا انرژی و روحیه می گیرند و برای تلاش و خدمت بیشتر به مردم مصمم‌تر می شوند.

معاون رئیس جمهور با گرامیداشت یاد و خاطره دلیر مردان عرصه عشق و ایثار و جانفشانی های شهیدان والامقام افراسیابی و حسینجانی اظهارداشت: دولت خود را موظف می داند نام و یاد شهیدان را در جامعه زنده نگه دارد و در مسیر شهیدان گام بردارد.

حسینی همچنین با گلایه از کم کاری در ثبت و انتشار خاطرات مربوط به شهیدان افراسیابی و حسینجانی از مسئولین مربوطه خواست با جدیت این کار را انجام دهند.

در این دیدار والدین و اعضای خانواده شهیدان افراسیابی و حسینجانی، دغدغه ها و نگرانی‌هایی خود در زمینه صیانت از اصول و ارزشهای اسلامی را با حسینی در میان گذاشتند و خواستار توجه جدی‌تر دولت به جوانان شدند.

 

 

به گزارش فارس، امیر افراسیابی بزرگترین فرزند خانواده افراسیابی، متولد 1329 بود که در عملیات رمضان در سال 1360 به شهادت رسید. رضا افراسیابی دومین فرزند پسر خانواده و متولد سال 1333  در عملیات مرصاد شیمیایی و در سال 1373 به شهادت رسید. اسماعیل سومین فرزند خانواده متولد  سال 1337  در عملیات فتح المبین سال 1361 به شهادت رسید. جواد نیز چهارمین فرزند خانواده بود که در 1338 به دنیا آمد و در سال 1361 در پنجوین عراق به شهادت رسیدند. 

ابراهیم افراسیابی نیز آخرین فرزند این خانواده پر افتخار بود که در سال 45 به دنیا آمد و در 22 بهمن 57  و در سن 13 سالگی به دست دژخیمان رژیم ستمشاهی به فیض شهادت نائل و اولین شهید خانواده افراسیابی بود. 
لازم به یادآوری است که محسن و حبیب افراسیابی هم هر دو مدال پر افتخار جانبازی را به گردن آویخته اند.

در خانواده حسینجانی نیز شهید محمدرضا  در سال 62 در سن 18 سالگی در منطقه پنجوین عراق و شهید مجتبی حسینجانی در سال 63 در سن 15 سالگی در منطقه فاو و شهید عباس حسینجانی در سال 65 در عملیات کربلای 5 و در 19 سالگی در منطقه شلمچه به فوز عظیم شهادت نائل آمدند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1219275

مهمترین اخبار ایران و جهان: