نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 00:17

آغاز احداث زیرساخت‌های گردشگری در آبشار «گریت» لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آغاز احداث زیرساخت‌های گردشگری در آبشار «گریت» این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به‌منظور رفاه حال گردشگران، عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری آبشار «گریت» آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در این مرحله از عملیات، احداث سکو، بهسازی و ساماندهی اطراف آبشار و همچنین بهسازی مسیر دسترسی آبشار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه برای اجرای این عملیات شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد، افزود: آبشار «گریت» یا «سرکانه» که در گویش محلی «تاف هفت‌چشمه» نیز نامیده می‌شود، یکی از آبشارهای لرستان به شمار می‌رود که در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی و در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد در روستای «گریت» از توابع بخش «پاپی» واقع شده است.

حسن‌پور، بیان کرد: آبشار «گریت» یکی از زیباترین آبشارهای لرستان به‌حساب می‌آید که در دره‌ای خوش‌آب‌وهوا و در میان انبوه درختان جنگلی بلوط، زالزالک و مو قرار دارد که در اثر عبور رودخانه «گریت» از روی ناهمواری‌ها به‌طرف رودخانه «سزار» به وجود آمده و از سه آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: لرستان با دارابودن حدود ۶۰ آبشار دائمی و فصلی به‌عنوان سرزمین آبشارها معروف است که ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار این جاذبه‌های کم‌نظیر می‌تواند موجب جذب گردشگر و در نهایت توسعه صنعت گردشگری در منطقه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357475

مهمترین اخبار ایران و جهان: