نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 12:11

برنامه‌های باشکوه دهه امامت و ولایت در عسلویه برگزار شود

بوشهر- امام جمعه موقت عسلویه گفت: برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های دهه ولایت کم نگذارید و مردم منتظر نباشند نهاد یا اداره یا ارگان خاصی جشن بگیرد بلکه همه فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس بحرینی صبح پنج شنبه در خطبه‌های نماز عید قربان عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: عید قربان عید پیروزی بر هوای نفس است.

امام جمعه موقت عسلویه با بیان اینکه باید فلسفه حج را بدانیم افزود: در طول زندگی انسان حج یک بار واجب و فرد مستطیع می‌شود یعنی اینکه استطاعت مالی پیدا می‌کند که البته باید امنیت و سلامتی هم باشد، اگر موانعی باشد و نتوانیم به حج برویم بر ما واجب نیست و خداوند برای ما فرصت توبه قرار داده است

وی گفت: خداوند حج خانه کعبه را قرار داد که ما در عمر خود یک بار به آنجا برویم و طواف کنیم و اعمال مخصوص ان را به جا بیاوریم تا خداوند گناهان لذا ما را عفو کند باید حج را درک کنیم و به ان عمل کنیم.

حفظ دستاوردهای حج

بحرینی افزود: حج نباید بدون هدف و شناخت باشد در ایامی که در حج هستیم و یکی از ملائکه الهی مراقب ماست شیطان با ما کار ندارد همین که از حج برگشتیم باید از حج خود مراقبت کنیم.

وی اضافه کرد: در حج به خدا لبیک گفتیم و وقتی برگشتیم این لبیک را نشکنیم، گناه و غیبت نکنیم، تهمت نزنیم و معصیت و نافرمانی خدا نکنیم.

امام جمعه موقت عسلویه گفت: باید صبر و تحمل داشته باشیم و درس مبارزه با هوای نفس را از حج گرفته باشیم، در حج فقیر و غنی سیاه و سفید پادشاه و رعیت عرب و عجم نداریم، همه دریک لباس احرام هستیم یعنی اینکه ساده زیست باشیم و همه یکسان هستیم ملاک‌برتری فقط تقواست همه باید تسلیم خدا باشیم یعنی اینکه ساده زندگی کنیم و مغرور نباشیم و مثل حضرت ابراهیم تسلیم محض خدا باشیم آن قدر تسلیم باشیم که آماده قربانی کردن فرزند خود باشیم که اینها فلسفه حج است.

برنامه‌های دهه امت و ولایت

امام جمعه موقت عسلویه دهه امامت و ولایت را تبریک گفت و افزود: عید غدیر عید امامت و ولایت و عید ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) است.

وی بیان کرد: علی (ع) حتی قبل از خلقت و بعثت پیامبر اسلام یار همه پیامبران خدا بوده است، او قابل مقایسه با دیگران نیست.

امام جمعه موقت عسلویه گفت: سفارش می‌کنم راجع به برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های دهه ولایت کم نگذارید مردم منتظر نباشند نهاد یا اداره یا ارگان خاصی جشن بگیرد بلکه مردم فعالیت و خرج کنند و برای جشن‌های غدیر کمک کنیم، از علی دم بزنیم نام مظلوم ترین انسان عالم را بالا ببریم و او را یاری کنیم خدا یار او بوده است ما هم یارش باشیم.

بحرینی افزود: در دوران بنی امیه و بنی عباس خیلی حضرت علی (ع) را تخریب کردند ۷۰ هزار منبر ساختند تا به علی ناسزا بگویند واو را نفرین کنند و کسانی بودند که با گوش خود از پیامبر درباره فضائل علی (ع) شنیده بودند ولی علیه علی حرکت کردند.

وی گفت: هیچ پیغمبری اجازه ندارد خلیفه و جانشین برای خود معرفی کند و خدا جانشین پیامبران را معرفی کرده است و خداوند ائمه اثنی عشر را به عنوان جانشین پیامبر اسلام معرفی کرده است.

امام جمعه موقت عسلویه افزود: در روز غدیر آیه اکمال دین نازل شد همه علمای اهل سنت واقعه غدیر را روایت کرده‌اند، امام علی مثل کعبه است ما باید دور او بگردیم برای عید ولایت او خرج کنیم و برویم حضرت علی را بشناسیم، به احترام او گناه نکنیم.

وی گفت: امام علی (ع) در عبادت اشک می‌ریخت و در میدان نبرد لبخند می‌زد بعضی دنبال تفرقه هستند برای حب دنیا و ریاست تلاش می‌کنند، باید یکدست باشیم و دهه ولایت را قدر بدانیم و باشکوه برگزار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317275

مهمترین اخبار ایران و جهان: