نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 08:24

فرماندار تهران: طرح ساماندهی رودخانه کن تصویب و ابلاغ شد

فرماندار تهران گفت: طرح ساماندهی رودخانه کن در محدوده امامزاده داود(ع) تصویب و جهت اجرا ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران اظهار کرد: با توجه به سیل خیز بودن منطقه امامزاده داود و سوابق سیلاب‌های گذشته این رودخانه، ساماندهی این رودخانه در محدوده روستا بسیار ضروری بوده است. 

وی گفت: در همین راستا ساماندهی رودخانه بر اساس طرح مصوب با حریم تایید شده که با پیگیری های فرمانداری تهیه شد، برای بهبود، احیاء، تثبیت و ساماندهی وضعیت مورفولوژی رودخانه انجام می‌شود. 

فرماندار تهران افزود: ساماندهی رودخانه در راستای ایجاد مسیل مطمئن برای عبور سیلاب و رسوب با دوره بازگشت های مختلف انجام می‌گردد و یک راه عملی برای مدیریت سیلاب در حوزه های شهری و روستایی است. علاوه بر این به دلیل تراکم جمعیت و بالا بودن فعالیتهای انسانی و همچنین ارزش بالای اراضی حاشیه رودخانه ها و زمین های حاصلخیز، دچار تغییرات زیادی بخصوص در هندسه و مورفولوژی رودخانه می‌گردند. 

قیومی ادامه داد: عدم توجه به وضعیت ظرفیت عبور ایمن سیلاب رودخانه طی سال های مختلف منجر به ایجاد بحرانها گردیده است. اجرای این طرح ساماندهی موجب افزایش ایمنی در برابر سیل گردیده و از تکرار خسارت با پذیرش ریسک معقول جلوگیری خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1336875

مهمترین اخبار ایران و جهان: