نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 21:35

قم در بخش قصه گویی ظرفیت های خوبی دارد

قم- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم گفت: استان قم با وجود هنرمندان بسیار در عرصه قصه گویی دارای ظرفیت های خوبی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد غفاری ظهر سه شنبه در مراسم جشن ثبت ملی قصه گویی در قم اظهار داشت: ثبت ملی قصه گویی پس از برگزاری ۲۴ دوره جشنواره قصه گویی به صورت ملی و جهانی، جز آثار و میراث ناملموس ایرانی و اسلامی صورت گرفته است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم عنوان داشت: جشن ملی قصه گویی در استان قم با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد و این استان در این حوزه دارای ظرفیت های خوبی است.

وی ابراز داشت: جشن ملی ثبت قصه گویی در مزار حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد قصه های ایثار و مقاومت و همچنین در آستان قدس رضوی به عنوان نماد قصه های ملی و آئینی و همچنین در طاق بستان کرمانشاه به عنوان قصه های ملی و آیینی برگزار شد.

غفاری گفت: نهادینه سازی مسائل دینی و مذهبی از جمله مسائل آموزشی احکام و اخلاق و معارف اسلامی از جمله کارکردهای مهم قصه ها و داستان ها است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ابراز داشت: ایران اسلامی دارای تمدن غنی است و بسیاری از رویدادها در قالب قصه ها و داستان ها به نسل های مختلف منتقل شده است که این حوزه در راستای ترویج فرهنگ ناب ایرانی اسلامی بسیار موثر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283631

مهمترین اخبار ایران و جهان: