نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 11:47

ده‌ها مجروح در درگیری فعالان محیط زیست و پلیس فرانسه+فیلم

اعتراضات به ساخت خط ریلی سریع‌السیر لیون-تورین به خشونت کشیده شد و 12 نیروی پلیس فرانسه و 50 معترض در جریان آن مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته مقام‌های فرانسوی، در تظاهرات شنبه در منطقه «ساووا» فرانسه که به خشونت کشیده شد، ۱۲ نیروی پلیس و ۵۰ نفر از معترضان زخمی شدند. این تظاهرات در اعتراض به پروژه راه‌آهن سریع‌السیر در آلپ انجام شد. 

حدود دو هزار معترض در دره مورین برای اعتراض به ساخت خط آهن از جمله تونل بین لیون و شهر ایتالیایی تورین حضور یافتند. بخشدار محلی گفت آن‌ها به سمت پلیس ضدشورش سنگ پرتاب کردند که ‌آن‌ها هم با گاز اشک‌آور پاسخ دادند و یکی از افراد حاضر در تظاهرات زخمی شد. این مقام محلی تهدید کرد «روز تمام نشده و ما محتاط و بسیج هستیم». 

انجمن Les Soulevements de la Terre شنبه شب در یک پست توییتری این آمار را به چالش کشید و گفت ۵۰ تظاهرات‌کننده زخمی شدند که شش نفر آن‌ها در بیمارستان بستری شدند. 

«جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه هم آمار مجروحان پلیس را منتشر کرد. مقامات فرانسوی گفتند در بازرسی‌های مرزی ۴۰۰ شی مثل چاقو و چکش کشف شد و ۹۶ نفر توسط سرویس امنیتی به ایتالیا فرستاده شدند. 

 

 

 

 

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292475

مهمترین اخبار ایران و جهان: