نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 11:55

اشتغال و تولید جزو دغدغه های اصلی دولت و نظام است

رشت- سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه اشتغال و تولید جزو دغدغه های اصلی دولت و نظام است، گفت: برنامه ریزی و تصمیم گیری درست و هدفمند در حوزه اشتغالزایی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری صبح یکشنبه در جلسه شورای اشتغال شهرستان رشت اظهار کرد: اشتغال و تولید جزو دغدغه‌های اصلی دولت و نظام به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اشتغال دغدغه فردی و اجتماعی است، افزود: برنامه ریزی، تصمیم سازی و تصمیم گیری درست، مؤثر و هدفمند در حوزه اشتغالزایی بسیار اهمیت دارد.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه اشتغال به سلامت اجتماعی و اقتصادی کمک می‌کند، گفت: بیکاری سر منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه است.

عاشوری با اشاره به اینکه شکوفایی اقتصادی منجر به تقویت اقتدار ملی می‌شود، اضافه کرد: رونق فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و تقویت اقتدار ملی با شکوفایی اقتصادی تحقق می‌پذیرد.

وی با تاکید بر لزوم کاربردی سازی مسائل اشتغال در رشت، افزود: جلسات اشتغال به صورت کاربردی و هدفمند شکل بگیرد.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به اینکه تعهد اشتغال ۲۱ دستگاه اجرایی شهرستان رشت در سال ۱۴۰۲، ایجاد اشتغال برای تعداد ۸۳۳۹ نفر می‌باشد، گفت: در سال ۱۴۰۱ از تعهد ایجاد شغل برای ۷۸۱۰ نفر شاهد تحقق ۱۱۷ درصدی تعهد و ایجاد اشتغال برای ۹۱۴۶ نفر در سطح شهرستان رشت بوده‌ایم.

عاشوری ادامه داد: در سال گذشته مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات مشاغل خانگی تأمین مالی و برای توسعه اشتغال خانگی در سطح شهرستان رشت پرداخت شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292331

مهمترین اخبار ایران و جهان: