نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 13:38

وزیر فرهنگ: قصه‌گویی بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قصه‌گویی را بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه قصه‌گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ادبیات داستانی ما، پر از حکایت‌های قرآنی است؛ در همه خانواده‌های ایرانی نیز قصه یک جایگاه ویژه دارد و هیچ مادری نیست که برای فرزندش قصه نگفته باشد.

وی، به رونمایی طرح هدهد اشاره کرد و گفت: قصه هدهد یک داستان قرآنی است که پیامدهای زیادی داشت و که انتخاب این اسم، علاوه بر اهداف تعیین شده، می‌تواند داستان هدهد را نیز برای نونهالان روشن کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نوستالژی قصه در همه جای ایران و تاریخ ایران وجود دارد و در هر برهه از زمانی که باشیم، عشق به قصه و قصه‌گویی در ایران و ایرانیان وجود دارد.

وی گفت: قصه در وجود و زندگی مردم ایران نهادینه شده است و چه زیبا که این قصه‌ها با حکایت و آموزه‌های قرآنی نهفته شده است.

اسماعیلی، از جایگاه ویژه کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این راستا برنامه‌ریزی‌های خوبی داشته و برنامه های راهبردی در نظر گرفته است.

گزارش فارس حاکی است، دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره‌مندی از توانمندی‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال برگزار شد.

در این دوسالانه موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، «سبک زندگی ایرانی-اسلامی»، «شعار سال» به عنوان موضوعات محوری درنظر گرفته شد.

دوسالانه «نهال امید» در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار شد. در حال حاضر مرحله ملی این دوره طی ۲ روز، ۳۰ و ۳۱ خردادماه در جلفا برگزار شده و امروز طی مراسمی، ۱۲ قصه‌گوی برتر شامل ۶ برگزیده در بخش دیجیتال و ۶ برگزیده در بخش صحنه‌ای به انتخاب هیئت داوران معرفی شدند.

پایان پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302475

مهمترین اخبار ایران و جهان: